Proiect | OMJ privind verificările specifice și criteriile de apreciere a comportamentului corespunzător

Proiect | OMJ verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător
Proiect | OMJ verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător

ANP ne transmite spre consultare proiectul de Ordin al ministrului pentru aprobarea Procedurii de desfășurare a verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare.

Propunerile și observațiile pot fi transmise până  la finele zilei de 26.09.2019, la adresa de e-mail razvan.badea@anp.gov.ro sau pot fi formulate direct sub formă de comentarii la acest LINK.

Proiect | OMJ verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător
Proiect | OMJ verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător

Art. 11 lit. h din Legea nr. 145/2019

Conform ANP, având în vedere prevederile art. 11 lit. h din Legea nr. 145/30.07.2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare este necesar ca ministrul justiției să emită un ordin pentru aprobarea pentru aprobarea Procedurii de desfășurare a verificărilor specifice și criteriilor de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare.

Verificarea candidaților privind comportamentul corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare, desfășurată în urma unui concurs de ocupare a unui post vacant, cu candidați din sursa externă, se efectuează de structurile de resurse umane din unități.

Verificărilor asupra comportamentului unui candidat

Obiective urmărite cu ocazia verificărilor asupra comportamentului unui candidat sunt:

  • identificarea unor eventuale incompatibilități cu principiile prevăzute la art. 5 din Legea 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, care guvernează profesia de polițist de penitenciare, generate de profilul comportamental social necorespunzător al acestora, ca urmare a unor antecedente de natură civilă sau penală;
  • apartenența la asociații, organizații religioase sau de altă natură, nerecunoscute potrivit legii sau interzise prin lege;
  • existența unor atitudini antisociale.

Criteriile care sunt avute în vedere cu ocazia efectuării verificărilor sunt, integritatea, obiectivitatea, profesionalismul, integrarea în colectivitate, comportamentul în situații de stres sau situații de criză, aspectele legate de încălcarea normelor de disciplină, respectarea normelor de conviețuire socială și a ordinii și liniștii publice.

Note de cunoaștere și comisii de analiză

În situația în care, cu ocazia verificărilor, nu au fost constatate încălcări ale principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare, structura de resurse umane întocmește nota de cunoaștere și propune continuarea procedurii privind încadrarea candidatului ca polițist de penitenciare.

În situația în care, cu ocazia verificărilor, au fost constatate încălcări ale principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare se numește de către conducătorul unității o comisie de analiză.

Propuneri privind continuarea sau necontinuarea procedurii

Cu ocazia analizării documentelor avute la dispoziție, comisia întocmește un proces-verbal în care se stabilește dacă este îndeplinită condiția prevăzută la art. 11 lit. h din Legea 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare și propune continuarea sau necontinuarea procedurii privind încadrarea candidatului ca polițist de penitenciare.

Context în care ANP afirmă că procedura va constitui fundamentul unei noi abordări a politicii de resurse umane și va ajuta la evitarea situațiilor selectării în vederea angajării a unor persoane al căror comportament contravine principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare.

Polițistul de penitenciare, un model de conduită

Dobândirea calității de polițist de penitenciare de către persoane incompatibile cu această profesie ar conduce la grave dezechilibre și la posibile încălcări ale valorilor pe care sistemul penitenciar le promovează.

Mai mult, având în vedere unul dintre principalele obiective ale sistemului penitenciar, acela de a reda societății persoane pregătite de reintegrare în aceasta, polițistul de penitenciare trebuie să reprezinte un model de conduită și probitate morală pentru persoanele condamnate pe care sistemul administrației penitenciare le are în custodie.

În context

Proiectele privind shimbarea din funcție și mutarea între penitenciare, în lucru

ANP | Proiect privind compensația pentru chirie și transformarea în rată pentru creditul ipotecar/imobiliar

Ana Birchall retrage proiectul privind recompensele morale pentru polițiștii de penitenciare

Consultare | Proiect de HG privind concediile și învoirile

Moștenirea mandatelor Toader – Birchall pentru penitenciare

21 Comments

  1. Ok.Am inteles – persoanele necorespunzatoare, care vor sa intre in sistemul nostru- creeaza dezechilibre mari.Ce facem insa cu cele ,pe care le avem deja in sistem, de care sistemul isi bate joc.Daca o persoana se dovedeste necorespunzatoare- clar e vina ei…daca insa pt un drept legal ,prevazut in statut( decont transport concediu), sunt cercetati penal – un sfert din unitate, in 50 de documente de decontare….e clar ,vina nu mai apartine lucratorilor……ci sistemului , care ne obliga la tot felul de aberatii. Ex:Plecare in concediu cu ordin de serviciu.Acesta la rubrica- scopul misiunii : deplasare concediu.Vedeti ce absurditate…cum sa fie concediul o misiune, misiune de lupta- probabil.Ne complacem in acesasta rutina- lipsita de orice logica si rationament – de zeci de ani,chiar si dupa demilitarizare.Acum insa, daca mai ai si niste sefi- superlegisti, care-ti spun: ordinul de serviciu se elibereaza in ziua plecarii in concediu, vii la ora 7 00 la unitate ,iar la ora 10 00- dupa semnare—+pleci in concediu.Va vine sa credeti……acesta e regulamentul….Toti dormim in papuci, sindicatele se fac ca nu vad, conducere – aplica regulamentul…noi tragem ponoasele.Fac un apel la sefii cei mai inalti, eliminati aceasta prevedere absurda si abuziva a ordinului de misiune- pt concediu.Concediul se aproba in baza cererii de concediu– unde este prevazuta si destinatia.Atunci daca s-a aprobat …de ce mai trebuie si ordin de serviciu cu vize , ore,stampile si tot felul de prostii.Banii pt transport se pot acorda in avans sau ca decont ..in baza un raport la sosire…am fost in concediu( nu in misiune de lupta), asa cum mi-ati aprobat si va rog sa-mi aprobati decontarea transp…..anexez in acest sens un bon de combustibil doveditor.Vedeti cat e de simplu.Rugam sindicatul sa actioneze urgent in aceasta problema, pt a salva un nr mare de colegi- aflati in urmarire penala.Avem mare deficit de personal, nu ne permitem sa pierdem atatia oameni(2 schimburi de operativ).

    • Dimpotriva sindicatele sunt extrem de vigilente dar n-o sa-i apere pe cei care falsifica documente de decont. Drepturile obtinute sunt pentru cei care au nevoie și îndeplinesc condițiile legale. Faptul că sunt folosite ștampile false de exemplu nu e nici tolerabil și nici scuzabil.

      • Pai ce nevoie mai este de instanta, observ ca deja dvs. i-ati acuzat,judecat si condamnat.Sa-si faca fiecare valiza de incarcerare–nu? Nu ne putem pronunta deocamdata despre nicio stampila.Daca e falsa( conf informatiilor dvs)–FALS este si documentul( ordinul de serviciu)– ca nu poti fi si in serviciu si in concediu – in acelasi timp.Acesti oameni totusi sunt cotizanti constiinciosi la sindicat– n ar trebui oare spijiniti un pic??Recunosc este complexa cauza, dar am identificat si o portita salvatoare pt eu— declararea ordinelor de serviciu pt co – nule si atribuite ilegal.Dvs militati pt aceasta– in interesul tuturor fpss, nu diar al lor.Interveniti pe langa seful ANP, pt a emite o decizie a dir.ANP, pt eliminarea acestei conditii tampite( plecare in misiunea de concediu)…ATAT.

  2. Eu zic ca hotii ( cei care savarssc fapte antisociale ) trebuie sa raspunda. In rest,ca procedurile de decontare-co,transport..sunt greoaie,e si din cauza micilor gainari. Marii gainari,rechini sunt cei cu deconturile chiriilor si care nu sunt prinsi,ci, tolerati.Faptul ca nu exista un document legal care sa se substituie ordinului de serviciu la plecarea in co este real. Omul se afla in co si nu in misiune. E drept, ca in situatii exceptioale el poate fi chemat in activitate.E mult de vorbit despre hoti si hotii,incepand de la achizitii si pana la hranirea la popota ,puncte de lucru…etc
    SUBIECTUL nostru este cel legat de verificarile la angajare legate de conduita…nimic nou sub soare!

  3. Ne complacem cu o resursa umană de media 6, anul trecut 5, astea au fost mediile de admitere la snpap targu Ocna, ce pretenții sa avem ?

    • Poate intra la admitere cu nota 5 si vor absolvi cu 10 sau magna cum laudae! Glumesc! Ce gluma sinistra!!!! Cred ca nu ne complacem,ci, invatamantul s-a degradat la fel ca romanul!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*