ANP | Proiectele de OMJ privind schimbarea din funcție și mutarea polițiștilor de penitenciare, în consultare

ANP | Proiectele de OMJ privind schimbarea din funcție și mutarea polițiștilor de penitenciare, în consultare
ANP | Proiectele de OMJ privind schimbarea din funcție și mutarea polițiștilor de penitenciare, în consultare

ANP transmite spre consultare proiectele de OMJ privind schimbarea din funcție și mutarea polițiștilor de penitenciare, în vederea formulării de propuneri și observații. Acestea pot fi transmise direct la anp-dcean@anp.gov.ro și direct la link-urile de mai jos.

Proiect de OMJ privind schimbarea din functie a politistilor de penitenciare (11.09.2019)

Proiect OMJ schimbare din functie politisti de penitenciare (11.09.2019)
Proiect OMJ schimbare din functie politisti de penitenciare (11.09.2019)

Proiect de OMJ privind mutarea politiștilor de penitenciare (11.09.2019)

Proiect OMJ mutare politisti de penitenciare (11.09.2019)
Proiect OMJ mutare politisti de penitenciare (11.09.2019)

Referat de aprobare a OMJ mutare politisti de penitenciare (11.09.2019)

Conform ANP, proiectul de Ordin al ministrului justiției urmărește în principal abordarea unitară a procesului de mutare, la cerere și în interesul serviciului, a polițiștilor de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare, precum și următoarele aspecte:

  • stabilizarea personalului pe posturi;
  • echilibrarea numărului de posturi ocupate din unitățile penitenciare;
  • debirocratizarea activităților de resurse umane prin implementarea unei aplicații informatice adaptată nevoilor identificate, care permite gestionarea cu ușurință a datelor necesare a fi avute în vedere în procesul de mutare în funcție;
  • acordarea posibilității factorilor de conducere din unitățile penitenciare de a selecționa personalul care solicită mutarea, în vederea ocupării posturilor vacante cu personal potrivit nevoilor unității;
  • posibilitatea diminuării cheltuielilor, la nivelul întregului sistem penitenciar, de natură salarială (chirii, transport la și de la locul de muncă);

Totodată, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor specifice postului ce urmează a fi ocupat prin mutare, au fost insituite, în mod expres, acolo unde specificul funcției o impune, etapele și probele necesare a fi parcurse, de către solicitanți, conform unei metodologii ce urmează a fi elaborată, astfel:

a) testare psihologică – se susține prin grija Serviciului Psihologia Personalului din Administrația Națională a Penitenciarelor;
b) probe sportive – se susțin la nivelul unităților penitenciare;
c) probe practice;
d) interviu profesional – se susține de către personalul care dorește schimbarea domeniului de activitate și se urmărește însușirea de către solicitant a cunoștințelor minime dobândite în urma parcurgerii tematicii și bibliografiei specifice funcției vizate, stabilite de către comisie.

Probele sportive și probele practice se susțin la nivelul unității și numai pentru acele funcții al căror specific presupune verificarea aptitudinilor fizice și respectiv practice (exemplu: personalul încadrat la grupa de intervenție, asistenții medicali, personalul tehnic din cadrul sectorului economico-administrativ, etc.)

În acest sens au fost instituite un număr de 3 tipizate, după cum urmează:
a) Model cerere de mutare din funcție;
b) Notă de prezentare a polițistului de penitenciare privind mutarea;
c) Notă de susținere a propunerii de numire întocmite cu ocazia departajării polițiștilor de penitenciare definitivi în vederea schimbării din funcții;

Referat de aprobare a OMJ schimbare din functie politisti de penitenciare (11.09.2019)

Conform ANP, proiectul de Ordin al ministrului justiției urmărește în principal abordarea unitară a procesului de schimbare din funcție a polițiștilor de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare, precum și următoarele aspecte:

  • stabilizarea personalului pe posturi;
  • echilibrarea numărului de posturi ocupate din unitățile penitenciare;
  • debirocratizarea activităților de resurse umane prin implementarea unei aplicații informatice adaptată nevoilor identificate, care permite gestionarea cu ușurință a datelor necesare a fi avute în vedere în procesul de schimbare din funcție;
  • acordarea posibilității factorilor de conducere din unitățile penitenciare de a selecționa personalul care solicită schimbarea din funcție, în vederea ocupării posturilor vacante cu personal potrivit nevoilor unității;

Totodată, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor specifice postului ce urmează a fi ocupat prin schimbare, au fost insituite, în mod expres, acolo unde specificul funcției o impune, etapele și probele necesare a fi parcurse, de către solicitanți, conform unei metodologii ce urmează a fi elaborată, astfel:

  1. testare psihologică – se susține prin grija Serviciului Psihologia Personalului din Administrația Națională a Penitenciarelor;
  2. probe sportive – se susțin la nivelul unităților penitenciare;
  3. probe practice;
  4. interviu profesional – se susține de către personalul care dorește schimbarea domeniului de activitate și se urmărește însușirea de către solicitant a cunoștințelor minime dobândite în urma parcurgerii tematicii și bibliografiei specifice funcției vizate, stabilite de către comisie.

Probele sportive și probele practice se susțin la nivelul unității și numai pentru acele funcții al căror specific presupune verificarea aptitudinilor fizice și respectiv practice (exemplu: personalul încadrat la grupa de intervenție, asistenții medicali, personalul tehnic din cadrul sectorului economico-administrativ, etc.)

În acest sens au fost instituite un număr de 3 tipizate, după cum urmează:

  1. Model cerere de schimbare din funcție;
  2. Notă de prezentare a polițistului de penitenciare privind schimbarea din funcție;
  3. Notă de susținere a propunerii de numire întocmite cu ocazia departajării polițiștilor de penitenciare definitivi în vederea schimbării din funcții;

În cazul în care există mai multe cereri aprobate și/sau care au primit avizul de conformitate favorabil, pentru aceeași funcție și care îndeplinesc toate condițiile de ocupare a acesteia, departajarea se realizează de către o comisie de selecție constituită din șeful ierarhic imediat superior sau coordonatorul sectorului de activitate unde se solicită numirea, în calitate de președinte, un specialist din domeniul de activitate al postului unde se solicită schimbarea și șeful structurii de resurse umane sau ofițerul coordonator al acestei structuri. în calitate de membri.

De asemenea, s-a reglementat faptul că pentru cererile aprobate de director, care au ca obiect schimbarea sectorului de activitate, este obligatorie obținerea avizului de conformitate al conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în urma consultării structurilor de specialitate implicate.

În context

Proiectele privind shimbarea din funcție și mutarea între penitenciare, în lucru

ANP, finalizarea procedurii de mutare între penitenciare a personalului

Sistemul penitenciar, împotmolit în ordine și proceduri absente

UPDATE Mutări de personal, discutate azi la ANP

Angajatul anului in sistemul penitenciar. Injurat, scuipat, amenintat, impins, bruscat, lovit si taiat

12 Comments

  1. Cand vor începe mutarile? Si de ce schimbarea din funcție si din sectorul de activitate nu se face doar cu acordul agentului ca sa eliminăm abuzurile șefilor? Noul statut ne-a adus numai dezavantaje suntem amenințați cu comisia de disciplină la orice. Singurul avantaj este ajutorul de locuință care oricum era in lege.

  2. Problema de constitutionalitate a ramas doar la concursuri. Celelalte proceduri au fost detaliate asa cum a cerut CCR. La ce va referiti exact?

  3. Exercitarea raportului de serviciu al poliţistului se realizează de la naşterea acestuia, prin actul de numire, şi până la încetarea lui, în condiţiile legii. Astfel, situaţiile juridice care pot interveni pe parcursul perioadei dintre naşterea şi încetarea raportului de serviciu, cum sunt, de exemplu, modificarea sau suspendarea acestuia, ţin de modul de executare a raportului de serviciu. Statutul juridic al unei categorii de personal este reprezentat de dispoziţiile legale referitoare la încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raportului juridic de muncă în care se află respectiva categorie. Chiar și normele privind ocuparea posturilor de conducere/execuţie trebuie să respecte anumite cerinţe de stabilitate şi previzibilitate și că asta se face doar prin LEGE.

    Chiar dacă publicați ori nu comentariile mele până la urmă veți vedea că așa e…

  4. Observați cum stau lucrurile la poliție. Statutul a fost modificat prin OUG în 2018 tocmai ca urmare a deselor decizii CCR ref la modificarea raporturilor de serviciu, implicit la schimbare și mutare, care acum se regăsesc în lege și nu în ordin MAI.

  5. Domnule Dumitrascu,

    Banuiesc ca veti lua masuri cu art 8 prin care se poate schimba intr-o functie inferioara fara acordul angajatului,mai mare tampenie ca asta nu am auzit,e bataie de joc.
    Asteptam raspunsul dvs!

  6. cele doua proiecte nu reprezinta altceva decat declansarea spagii si coruptiei la nivel superlativ in penitenciare! linguseala, spaga, cadourile catre sefi, ciolhanurile vor fi la rang de virtute!ce s-a dat spaga pana acum dar sa vezi de acum! cel mai simplu: este o functie vacanta: la concurs din sursa interna! ce avize, ce comisii, etc asta este declansarea coruptiei endemice in randul angajatilor!

  7. Sper ca la baremele de la probele sportive sa existe diferențieri care sa tina cont de varsta candidatului.Sa nu fie pus cel de 40+ ani la acelasi barem ca si la intrarea în sistem.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*