Conflicte de interese potențiale în acordarea majorărilor salariale pentru misiuni speciale și lucrări excepționale

Conflicte de interese potențiale în acordarea majorărilor salariale pentru misiuni speciale și lucrări excepționale
Conflicte de interese potențiale în acordarea majorărilor salariale pentru misiuni speciale și lucrări excepționale

Întrebăm, nu dăm cu parul. Câți dintre cei pentru care s-au decis propuneri de majorări de 50% pentru misiuni speciale și lucrări de excepție au participat la consiliile de conducere în care s-a decis asta?

Opinie ANI paricipare membri consiliu de conducere propusi pentru acordarea majorarii pentru lucrari de exceptie si misiuni speciale
Opinie ANI paricipare membri consiliu de conducere propusi pentru acordarea majorarii pentru lucrari de exceptie si misiuni speciale

Conflicte de intenții și de interese la acordarea majorării de 50%

Sigur, opinia e mai veche și dată pe vechiul statut, însă în acest caz fondul priblemei nu s-a modificat, situația fiind identică pe noul statut și noua lege a salarizării. Participarea celor propuși/propozabili pentru acordarea majorării de 50% pentru misiuni speciale și lucrări de excepție este “de natură să genereze un conflic te interese în raport cu dispozițiile art. 79 din legea 161/2003”. Ceea ce, sigur, n-o să tulbure prea multe decizii prin penitenciare, dar întrebarea merită pusă.

Altfel, repet, rămâne problema de fond, aceea a modului în care aceste majorări sunt acordate. Se respectă criteriile din ordinul ministrului? Cine beneficiază? Cei care merită sau cei care sunt văzuți bine de conducere? De ce în Minister potențialii beneficiari se pot autopropune iar în penitenciare aceștia trebuie să fie propuși? Istoria recentă și mai veche ne demonstrează că nici aceste întrebări n-o să primească răspuns. Ceea ce e de așteptat.

Știm cum funcționează ANP și cum reacționează la problemele de sistem, cum ar fi cea a motivării pe criterii de clică. În cele din urmă însă cei nedreptățiți reacționează și așa ne trezim cu câte jumătate de statut neconstituțional ori cu câte un ordin întreg anulat. În cele din urmă instanțele rezolvă situațiile negative pe care ANP nu vrea sau nu poate să le rezolve din proprie inițiativă și, eventual, fără scandal.

În context

Majorarea de 50% pentru misiuni speciale și lucrări de excepție, istoria se repetă

DOCUMENT Ministerul Justiției, explicații despre bugetul sistemul penitenciar

Moștenirea mandatelor Toader – Birchall pentru penitenciare

Prezentul ministerial, viitor in asteptare

Legislatia dupa ureche si interes afecteaza personalul din penitenciare

2 Comments

  1. sa nu uitam: conflictul de interese este infractiune!si abatere disciplinara desigur! singurii care mai pot opri acest abuz sunt presedintii de sindicat FSANP! succes in plangerile penale! si nu ar strica sa centralizati o statistica la nivelul celor 43 de unitati penitenciare! apoi: INTIFADA!Hizmet berbat!

  2. Mai (editat admin), tie cand ți.a dat (editat admin) 50%, ai iesit din sala de ședința sau ai stat ca milogul pe la ușă? Tu, ultimul cneaz al sistemului penitenciar, omul fara de care sistemul penitenciar nu mai poate respira, ai avut ma tarie de caracter sa.i spui lu (editat admin) k iti da un spor la salariu nemeritat? Sa inteleg k,,lustruirea” armelor o faceai într-un anumit fel…. Știi tu… 😁

Comments are closed.