20 thoughts on “Directori de penitenciare în off-side legal

  1. Ar trebui sa veniti un pic la bacau sa vedeti cam cate ore poate fave sef serviciu siguranta.

    1. Nu trebuie sa venim noi. Sunt probleme pe care ANP ar trebui sa le aiba sub control.

  2. Dece nu se incearca in penal ceva???
    Doar este de bonton, nu!!!
    Adic[ pe unii actuali/fosti directori ii putem trimite la parchet pentru astfel de fapte, in schimb pe altii nu pe principiul pentru ca eu pot.
    Pe unii ii destituim fara alte cercetari suplimentare, iar pe altii/altele nu, cu toate ca si ex ministrul justitiei a aprobat astfel de raport.
    Prin penitenciarele patriei am constatat cu totii ca lipseste ocauca lui Cuza.

    1. Am incercat si in penal ceva. Nu pentru ca este la moda ci pentru ca am considerat ca sunt intrunite elementele unei infracțiuni. Directorul general si ministrul de la acea vreme au fost exonerati desi au semnat si au produs pagube.

    2. dl. presedinte! in situatia directorilpor carora le-ai incetat raporturile de seriviu prin pensionare si care au inapoiat sumele necuvenite va trebui ca , compartimentele de salarizare din unitati sa refaca baza de calcul al pensiei militare prin eliminarea orelor suplimentare luate in baza de calcul- art. 28/ legea 223/2015- si sa retrimita la casa de pensii a MAI o alta baza de calcul actualizata ! diminuata desigur! dl PLESA ar trebui sa-i inceteze aceasta imputerncire de director general pentru ca si el a fost complice la aceste infractiuni prin favorizarea infractiunii! adica a intarziat intentionat raspunsul

    1. Am cerut raportul detaliat. Sigur ca ANP nu doreste transparenta. Din pacate pentru ei unori n-au ce face.

  3. Va sfatuiesc sa faceti o pauza de la improscatul cu venin si sa cititi programul nou de guvernare…. despre penitenciare. Se poate? Mai putin venin, mai multa lectura? Haideti ca se poate.

    Politica penitenciară
    Guvernul consideră luarea unor măsuri urgente pentru rezolvarea problemei condițiilor de detenție, cu atât mai mult cu cât, în opinia Guvernului, recursul compensatoriu, așa cum a fost în final adoptat de Parlament, a condus la eliberarea unui număr considerabil de infractori periculoși, dintre care unii au comis deja noi infracțiuni și s-au întors în penitenciare, aplicarea recursului compensatoriu dovedindu-se o amenințare la adresa siguranței cetățenilor și a bunurilor acestora.
    Singura măsură care poate rezolva semificativ problema îmbunătățirii condițiilor din penitenciare este extinderea capacității de detenție.
    Soluția pe termen scurt și mediu este modernizarea și extinderea capacității penitenciarelor existente, prin construcția de corpuri de clădire noi de câte aproximativ 200 de locuri în fiecare penitenciar. Costurile totale estimate pentru 8.000 de locuri sunt de aproximativ 12 – 15 milioane de euro, pentru că infrastructura există și suplimentarea de personal necesar este rezonabilă.
    În ultimii 3 ani, sumele de bani disponibile pentru investiții au fost diminuate cu aproximativ 200% și procedurile de angajare în penitenciare pentru echilibrarea statelor de personal au fost blocate prin promovarea unui statut cu o prevedere neconstituțională. De aceea, se impune rezolvarea prioritară a deficitului de personal.
    Personalul Administrației Naționale a Penitenciarelor se va bucura de un statut și dotări logistice adecvate pentru îndeplinirea misiunilor sale.
    5. Arhiva SIPA
    Guvernul, prin Ministerul Justiției, va angaja un dialog structurat cu CSM, asociațiile profesionale ale magistraților și Parlament, care a creat recent o comisie specială, pentru identificarea celei mai bune măsuri privind arhiva SIPA, care a suscitat numeroase controverse și preocupări în mediul judiciar și cel politic, astfel încât să se asigure o protecție adecvată a datelor și informațiilor conținute de arhivă, precum și eliminarea oricărui risc de șantaj la adresa magistraților sau justițiabililor.
    În absența unei soluții care să întrunească un consens inter – instituțional, Guvernul va proceda la crearea cadrului normativ, la nivel de hotărâre de guvern, pentru sigilarea arhivei și depunerea ei spre păstrare și conservare la Arhivele Naționale, până când un astfel de consens inter – instituțional este întrunit.

    1. În 30 de ani de la “revoluție” și 20 de ani de sistem doar atât am auzit , dar nu am văzut nimic, proiecte, promisiuni, vorbe, minciuni de campanie electorală, studii de fezabilitate și nimic palpabil, așa că mai ușor cu gargara. Nimeni nu mai crede în vorbe!

  4. Iata ce prevede acordul Usr/Pnl la unul din puncte:Desființarea pensiilor speciale (pensii de serviciu si indemnizatii pentru limita de varsta) și plafonarea pensiilor speciale care nu pot fi eliminate complet.
    Daca vor ajunge sa il puna in practica situatia devine cotoibila.Dupa cum observati in paranteza e trecut,pensii serviciu,deci suntem vizati din ce reiese.

    1. Politistii de penitenciare beneficiaza de pensii militare. Nu asta e scris in acea paranteza si sper sa le fie clar ca pensiile militare nu sunt speciale.

  5. Aveti dreptate Dnu Dumitrascu.Oricum trebuie sa fim atenti deoarece nu e scris in acord cu exceptia pensiilor militare(nu fac parte din categoria pensiilor de serviciu?)Astia nu sunt mai buni fata de predecesorii lor de la guvernare care pentru atragerea electoratului ar fi in stare de orice.Ar fi bine daca ar aplica modelul Greciei unde cu exceptia militarilor au fost taiate pensiile speciale care se ridicau la mii de euro.
    Stima.

    1. Pensiile militare sunt pensii militare. Ar trebui sa fie clar pentru guvernantii nostri.

Comments are closed.