Categories
ANP

Legislația de resurse umane, pe agenda conducerii ANP

Ieri, 23 decembrie 2019, a avut loc un Consiliu de conducere al ANP. Pe agenda de lucru, câteva schimbări din funcție, situația actelor normative subsecvente aplicării Legii 145/2019 privind Statutul polițiștilor de penitenciare și, la diverse, starea bugetului pentru anul 2020.

ANP amână schimbările din funcție până la aprobarea ordinului de ministru

Din rațiuni de spațiu Consiliul de conducere al ANP a fost organizat la Penitenciarul Rahova, unde s-a asigurat și participarea în teleconferință a directorilor de penitenciare coordonatori regionali. Directorul general Ungureanu a anunțat că intenționează să lărgească acest cadru de consultare, ceea ce nu poate fi decât bine, chiar dacă uneori e consumator de timp. Sigur, a durat ceva până când am traversat orașul de la ANP la Penitenciarul Rahova, dar experiența a fost utilă.

În ceea ce privește schimbările din funcție, după ce s-au discutat propunerile și contextul legal, directorul general a decis ca acestea să fie amânate până la finalizarea cadrului legal, un proiect de OMJ fiind pe circuitul de avizare și aprobare. Problema de fond în acest caz este că nu există criterii de departajare în cazul în care sunt mai multe cereri și nici metodologie pentru susținerea probelor care dovedesc îndeplinirea condițiilor de ocupare a unor posturi.

Proiecte de acte normative pe circuitul de elaborare, avizare și aprobare

În ceea ce privește situația actelor subsecvente Legii 145/2019 privind Statutul polițiștilor de penitenciare, sunt 42 de acte normative necesare, OMJ sau Decizie a directorului general. Unele au fost comasate, au mai rămas 35 de acte necesare. Termenul legal de aprobare este de 6 luni, iar acestea au fost prioritizate în funcție de urgențe. Ramân în vigoare acte normative emise în temeiul Legii 293/2004, dacă în noua lege nu se modifică nimic (eg. HG privind nomenclatorul de funcții).

De notat că 2 dintre aceste proiecte rămân în așteptare până la aprobarea OUG de modificare a Statutului  în ceea ce privește rezolvarea problemei de constituționalitate a concursurilor, preluată ca atare la adoptare. Forma actuală a OUG nu este cunoscută, una dintre problemele discutate fiind aceea că după ce anumite proiecte sunt discutate, acestea sunt modificate netransparent de către specialiștii Ministerului Justiției.

Consultarea publică reală și un dialogul social eficient, prioritate pentru 2020

În acest context, FSANP a revenit cu solicitarea ca și proiectul de HG referitor la sprijinul pentru achiziția sau construcția unei locuințe să fie promovat chiar dacă avizarea sau aprobarea presupun demersuri suplimentare la nivel de Guvern. În plus, am mai cerut și ca obervațiile transmise să fie discutate înainte de promovarea spre avizare și aprobare la MJ, mai ales că în ședințele de consultare publică de la Ministerul Justiției, de regulă, decidenții lipsesc, iar reprezentanții desemnați se limitează la a lua act.

Reprezentanții ANP au susținut că lipsa de timp face ca acest proces de consultare publică și de dialog social să fie dificil, deși realitatea demonstrează că proiectele nu se blochează în dialog, ci prin diverse sertare, uneori din motive greu de explicat. Context în care sindicatele au reamintit că pe vremuri exista bunul obicei ca acestea să fie invitate la grupurile de lucru și că acest proces funcționa fără prea mari probleme, fiind astfel evitate destule probleme.

ANP, buget suficient pentru asigurarea drepturilor salariale în 2020

Specialiștii în economic au informat că bugetul ANP așa cum apare în lege acoperă nevoile sistemului penitenciar în materie de drepturi salariale, cheltuieli cu bunuri și servicii și investiții. Sigur, după aprobare vom putea discuta mai multe detalii, dar bugetul anului 2020, dacă se păstrează forma pe care Guvernul își asumă răspunerea, este unul care să asigure funcționarea sistemului penitenciar în condiții bune. Ceea ce înseamnă că nu se repetă situația din acest an când a fost o victorie că am reușit să recuperăm ce s-a suspendat din lipsă de alocații bugetare.

ANP a mai precizat și că au fost prevăzute și sume pentru actualizarea normelor de hrană și echipare în măsura în care legea va permite dar și pentru majorările de salarii prevăzute în legea cadru a salarizării precum și pentru organizarea de concursuri în măsura în care se vor debloca. Creșteri semnificative la reparații, la bunuri și servicii și la investiții, problema aici fiind capacitatea sistemului penitenciar de a realiza efectiv ceea ce și-a propus pentru modernizarea sistemului penitenciar.

În context

Proiect de OUG pentru modificarea Legii 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare

PROIECT | OMJ privind transformarea compensației pentru chirie în rată pentru credit imobiliar

Problemele sistemului penitenciar, moștenire pentru noul ministru al Justiției

12 replies on “Legislația de resurse umane, pe agenda conducerii ANP”

Domnule Dumitrascu,

La MAI se va mari norma de hrana de la 01.01.2020, avand in vedere ca noi am fost mereu la pachet cu ei,se va intampla si la noi asta?
Sarbatori fericite !!!

Vreau sa spun ca inca MAI nu a primit nimic ca si noi. Si mai vreau sa spun ca pana nu-i vad pe carduri, ma astept la orice. Raman optimist, de aia tot insist, dar stiu cum functioneaza ANP. 🙂

Pur și simplu nu este nimic de interpretat cu norma de hrană. Dacă legea spune că se păstrează cuantumul din 2018, nu este altă soluție decât să fie modificată.

Nu e chiar atat de clar. Legea se refera la momentul decembrie 2018, iar MApN cand a facut actualizarea s-a folosit de faptul ca valoarea normei fusese actualizata anterior chiar daca a ramas plafonata in plata.

Intr-adevara insa modifciarea propusa de MAI ar clarifica lucrurile si ar evita orice alte interpretari contrare permitand plata fara alte discutii.

Comments are closed.