Categories
sindicat

ANP, proiect de modificare a normelor de salarizare pentru polițiștii de penitenciare

ANP transmite spre consultare un proiect privind modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, aprobate prin OMJ 2415/C/2018.

Potrivit inițiatorilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017 a fost publicată Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Potrivit prevederilor art. 90 din Anexa nr. VI din Legea – cadru, „în aplicarea prezentei legi, instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională emit norme metodologice, aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.”

În acest sens a fost elaborat Ordinul ministrului justiției nr. 2415/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, act normativ care trebuie modificat și completat pentru următoarele considerente:

Funcțiile pentru care se acordă salariul de comandă, mărimea concretă a procentului precum și condițiile de acordare și de suspendare sunt prevăzute la art. 8 din Anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Inițial, pentru funcțiile de conducere din Administrația Națională a Penitenciarelor au fost stabilite procente mai mici ale salariului de comandă, în mod disproporționat față de funcțiile de conducere din unitățile subordonate, indemnizația de comandă nefiind reglementată proporțional cu atribuțiile și complexitatea acestor funcții, corespunzător celor 2 paliere instituționale.

Propunerea de modificare a procentului salariului de comandă pentru Administrația Națională a Penitenciarelor are drept scop îndreptarea unei situații disproporționate, prin care salariul de comandă prevăzut pentru funcțiile de conducere a fost prevăzut la un nivel inferior funcțiilor de conducere din unitățile subordonate.

În atare situație, este normal și echitabil, atât prin prisma obligațiilor ce derivă din Regulamentul de organizare și funcționare, cât și din pespectiva atribuțiilor de coordonare și normare a domeniilor de responsabilitate, ca pentru funcțiile de conducere din Administrația Națională a Penitenciarelor să fie actualizate procentele pentru salariile de comandă, deoarece aceste funcții presupun un nivel ridicat de competență profesională și o responsabilitate crescută în raport cu obiectivele strategice asumate de această instituție.

(…)

În altă ordine de idei, la data de 27 iulie 2020, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 662, a fost publicată Legea nr. 157/27 iulie 2020 pentru completarea anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, potrivit căreia ”După articolul 15 din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu următorul cuprins:

Articolul 15^1 (1) Personalul militar, polițiștii, polițiștii de penitenciare, precum și personalul civil din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională care ocupă o funcție cu acces la informații clasificate din clasa secret de stat beneficiază de un spor la salariul de bază/solda de funcție de până la 25%, în condițiile stabilite prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(2) Categoriile de personal și mărimea concretă a sporului prevăzut la alin. (1) se stabilesc în funcție de locul de muncă și certificatul/avizul de securitate deținut, obținut potrivit legii, precum și de nivelul de secretizare al informațiilor la care persoana are acces.

(3) Sporul prevăzut la alin. (1) și indemnizația prevăzută la art. 18 nu se pot acorda cumulat aceleiași persoane.”

Se observă, așadar, că prin această modificare legislativă se instituie dreptul la acordarea unui spor polițiștilor de penitenciare și personalului civil ale căror atribuții de serviciu presupun deținerea unui certificat/aviz de securitate, prin ocuparea unei funcții cu acces la informații clasificate.

Totodată, se stabilește că mărimea concretă a sporului, dar și categoriile de personal care pot beneficia de aceste drepturi bănești se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite, astfel că în sistemul administrației penitenciare este necesară elaborarea unui proiect de ordin al ministrului justiției care să reglementeze aceste aspecte.

(…) (Sursa: ANP)

În context

ANP despre punerea în executare a hotărârilor judecătorești definitive referitoare la drepturi salariale

Schimbări în legea salarizării cu impact și asupra polițiștilor de penitenciare

Ministerul Justiției despre motivarea salarială a polițiștilor de penitenciare

19 replies on “ANP, proiect de modificare a normelor de salarizare pentru polițiștii de penitenciare”

Buna dimineața Dl Președinte ! Interesant articol, noroc cu Dvs ca altfel nu știam in veci de efortul acestor oameni de a pune in aplicare o lege ! Vedeți cum se mișcă când este vb despre ei ( ma refer la funcțiile de conducere ) aproape imediat ! Dar când este vb de noi ( boii de la jug ) ce credeți ?!! Așteptăm cu anii ceva , o aruncătură de bucata de pâine uscata ! 150-200 de lei la salariu și atunci toată lumea se lauda ce au făcut pentru noi , noi prostimea ne bucurăm nespus de mult ! Doamne cât ii mai suportam pe oamenii ăștia sa ne conducă ?? In alta ordine de idei aveți cumva idee cum vor stăpânii sa decurgă sesiunea unica ? Avem vreo șansa sa se termine anul acesta ? Ne ducem cu examenul iar pana la anul , peste 2 ani ? Va rog frumos sa ne Spune-ți dacă știți ceva sa nu învățam ca boii iar de revelion ! Multă stima domnule Sorin și respect pentru ca ne răspundeți mereu și ne și informați cu demersurile acestea mai subterane !

Sunteti carcotas. Si sefii sunt oameni si trebuie motivati sa-si asume raspunderea. Si nu e vorba doar de despre sporul de conducere in acel OMJ (mai ales ca limitele legale nu se schimba ci doar proportiile pentru fiecare categorie). 🙂

Si legat de , desfășurarea sesiunii unice ? Întrebați Dvs și ne Spune-ți și noua ca ați face o grămada lume fericita ! Sunt cârcotaș așa este dar sunt un cârcotaș care spune adevarul ! Sa ne auzim sănătoși !

In ceea ce priveste sesiunea unica va decurge ca si celelalte concursuri (conform OMJ si deciziilor privind organizarea probelor deja aprobate si despre care am informat si pe acest site), fiecare noua etapa pe fiecare specializare urmand a fi anuntata pe site-ul ANP la sectiunea Cariera.

Altfel, fiecare cu adevarul lui cu diferenta ca, cel putin dintr-un punct de vedere, unii isi dau singuri certificate de merit si-si agata in piept medalii virtuale de virtuozitate pseudonima in vreme ce incearca sa devina sau sa parvina exact ca cei pe care-i critica cu patos uitand ca ipocrizia castiga mai putine concursuri decat munca.

Domnule președinte Dumitrașcu, vă rugăm să aveți în vedere următoarea propunere, deoarece din unități nu prea vor veni propuneri la acest act normativ:

În NORMELE METODOLOGICE din 11 iunie 2018 de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare se prevede la
Articolul 19
(1) Noțiunea de „șef formațiune“, în înțelesul art. 17 lit. b) și c), se referă la funcțiile de șef schimb, șef punct lucru, șef post control, șef escortă, șef echipă, șef formațiune intervenție, șef tură, asistent medical șef, șef atelier, șef depozit, șef garaj, șef patrulă, supraveghetor-șef, șef arest instanță și șef sector, funcții specifice corpului agenților de penitenciare.

La noțiunea de șef de formațiune este necesar și oportun să fie introdus și ofițerul șef de compartiment care are în subordine cel puțin 3 subordonați.
Sunt în unități ofițeri șefi de compartiment (resurse, secretariat) care au 3 sau 4 subordonați și e necesar să fie măcar la nivelul șefului de formațiune.

(2) Au dreptul la salariu de comandă ocupanții funcțiilor de șef formațiune de nivel I care, în mod curent, presupun activități de coordonare a cel puțin 3 subordonați și sunt identificate ca atare în statul de organizare.

Mulțumim anticipat.

Sa nu uitam de faptul ca avem ofiteri principali Grupa Interventie (ofiter instructor Grupa Operativa) cu cel putin 20 de oameni in subordine si atributii de functie de conducere care nu beneficiază la fel de niciun spor de comandă… Lucrurile astea nu sunt normale domn președinte… Notati va rogbsi aceasta propunere… Mulțumesc!

De acord cu tine Gigi…e o problema pe care nimeni nu a vrut sa o solutioneze… Chiar nu e normal asa ceva…

Salutare! Am si eu o nelamurire mai pe langa subiect si nu am stiut exact unde sa postez intrebarea. Deci, am aplicat pentru un post afministrativ de conducator auto si am trecut curand de examenul psihologic. Eu sunt de fel mai masiv si de curand aud tot felul de comentarii cum ca daca indicele de masa corporala depaseste 30, esti respins automat. Este adevarat? Daca da, e valabil si pentru posturile de administrativ sau doar pentru operativ?

Din cate stiu examenul medical este la fel pentru toata lumea, dar va trebui sa intrebati la Cabinetul medical din unitate cat este exact acel IMC.

Buna seara! Pt agentii care au functii de conducere primesc si ei indemnizatie de conducere?

Nu exista agenti cu functii de conducere. Exista sefi de formatiune si vor primi cand legea salarizarii va intra in vigoare pe deplin (2022).

Nu sunt agenti numiti pe functia de sef de tura, ci indeplinesc atributii prin DZU. Nu exista agenti cu functii de conducere ci doar sefi de formatiune (schimb, escorta, punct de lucru, etc)

Sunt si agenti care indeplinesc atributii de sef birou evidenta, resurse umane, prevenirea criminalitatii, etc sau alte functii de ofiter specialist. Insa nu sunt numiti pe acele functii si nu primesc indemnnizatia de conducere ori salariul functiei asa cum ar fi normal.

Totusi nu trebuie sa discutam si de coeficientii cu 25% mai mari in anp la care se adauga si coefientul de 0.25 de aparat central? Apoi ne gandim numai la agenti dar in unitati dupa “inventarea” responsabilului de zona avem foarte multi ofiteri cu functii de executie care conduc de la 3 la 40/50 de subordonati. De ei nu vorbeste nimeni…

Bună seara.
La șef secție deținere interioară scade procentul indemnizației de conducere din ce observ, de la 25% la 18% . Corect sau greșit?
Frumos proiect 👏

Comments are closed.