Austeritatea impusă de PSD și PNL pune lacătul pe pușcării. Se desființează posturile de șef tură și de șef secție, iar munca suplimentară și munca prestată în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale (SDSL) nu se mai plătesc.
ANP, FSANP, penitenciar, sindicat

Austeritatea impusă de PSD și PNL pune lacătul pe pușcării. Se desființează posturile de șef tură și de șef secție, iar munca suplimentară și munca prestată în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale (SDSL) nu se mai plătesc.

Austeritatea impusă de PSD și PNL pune lacătul pe pușcării. Se desființează posturile de șef tură și de șef secție, iar munca suplimentară și munca prestată în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale (SDSL) nu se mai plătesc. Cu un deficit de personal de 25% pe statele de funcții aprobate prin hotărâre de guvern, Poliția Penitenciară se va bloca la propriu, dacă Marcel CIOLACU și Nicolae CIUCĂ își “asumă” măsurile de austeritate, așa cum sunt ele transmise în spațiul public prin acele “OUG volante”.

Funcțiile de șef tură și de șef secție se desființează.

Măsura de austeritate marca Ciolacu&Ciucă desființează funcțiile de Lower Level of Management. În traducere, acest tip de management se referă la acei șefi a căror activitate trebuie să fie în mare măsură să asigure supravegherea personală și conducerea angajaților “de la firul ierbii”. Ocupanții acestor funcții ajută la rezolvarea problemelor polițiștilor de penitenciare identificate în activitatea cotidiană și îi formează pe polițiștii de penitenciare, asigurând disciplina sau chiar motivarea acestora, pentru că sunt în contact direct cu “firul ierbii”.

Posturile vacante nu se mai desființează

Conform măsurilor de austeritate, posturile vacante nu se desființează. Totuși, în funcție de nevoia reală, poliția penitenciară are un deficit de personal de aproximativ 7.500 de polițiști de penitenciare (38%). Ce economie ar fi făcut cu tăierea unor posturi neocupate, nici Dumnezeu nu știe?!…

Voucherele de vacanță nu se mai acordă în 2024

Începând cu anul 2024, nu se mai decontează serviciile turistice, deși, în anii precedenți, voucherele de vacanță s-au dovedit a fi o măsură cu efecte benefice asupra industriei turismului din România. Cu această “bilă neagră” PSD și PNL nimicesc doi iepuri dintr-o singură lovitură: bugetarii și sectorul turistic.

Austeritatea marca Ciolacu&Ciucă decontată de cetățenii victime

Austeritatea marca Ciolacu&Ciucă nu face altceva decât să reducă la minim scopul penitenciarelor: prevenirea săvârşirii de noi infracţiuni şi reintegrarea în societate a deţinuţilor. Cu polițiști de penitenciare privați de formare profesională, demotivați, suprasolicitați până la nivelul critic de burnout, în scurt deținuții vor stăpâni pușcăriile. După eliberarea din penitenciare, infractorii dovediți de justiție vor pune stăpânire pe societate. Românul va deveni victimă sigură și va deconta aceste măsuri. Nu este de mirare că infracționalitatea a scăpat de sub control și a ajuns un fenomen ca și drogurile. Acesta este rezultatul unor politici dezastruoase și a unor decizii luate de politicieni care au pierdut contactul cu România.

22 thoughts on “Austeritatea impusă de PSD și PNL pune lacătul pe pușcării. Se desființează posturile de șef tură și de șef secție, iar munca suplimentară și munca prestată în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale (SDSL) nu se mai plătesc.

  1. Incredibil! Nu se mai platesc SDSL-urile si se pastreaza 50%?!? SDSL iau in mare parte, cei care au contact direct cu detinutii, cei care lucram
    In ture, 50% iau sefii, sifoanele, amantele si lingaii, de aceea se pastreaza. N-am crezut in viata mea asa ceva!

  2. Dacă acum nu ieșim sa facem ceva putem sa închidem tot și sa plecam acasa !!!!Este noaptea minții

  3. Eu am citit ca pierd vaucherele de vacanta cei care realizeaza venituri salariale nete de la 8000 de lei in sus. Deci fara norma de hrana. Adica doar sefii mari.

  4. Domnule Dorobanțu! Desființându-se functia de șef de tură, șefii de tură s-ar putea pensiona anticipat? Vă multumesc

  5. Nu știu câți politisti de penitenciare citesc aceste articole și nu știu câți politisti de penitenciare sunt în aceste doua sindicate mari!!?? Dar ce știu sigur este ca nu ar trebui sa ne intereseze cât ne executam serviciul chestiile politice și scopurile sau vendetele personale ale personalului de conducere din cadrul Administrație Naționale ale Penitenciarelor ci ar trebui sa ne intereseze siguranța personalului ,instruirea cât mai eficace a fiecărui agent operativ în parte atât pe linie de supraveghere și paza cât și pe linie juridica(întocmire rapoarte de servici,rapoarte de activitate sau rapoarte de incident) ,trageri bianuale cu agenții sau chiar semestriale cu agenții operativi care folosesc armamentul din dotare(au fost multe incidente cu armamentul care s-au ascuns sub preș) .
    Nu știu câți dintre voi sunteți la curent cu ce se întâmpla cu penitenciarele franceze dar nu as vrea în cariera mea sa avem aceleași incidente ca în penitenciarele franceze( luare de ostateci,supraveghetori înjunghiați și strangulati de către persoanele private de libertate) . Având în vedere situațiile în care supraveghetorii sunt loviți, scuipați, înjurați, supuși la presiuni psihice de către persoanele private de libertate dar și de către superiori ierarhici ,cea din urma fiind cea mai grava situație, ar trebui ca sindicatele indiferent de culoarea politica sa se implice în mod direct în rezolvarea problemelor actuale din penitenciarele românești.
    Persoanele private de libertate apelează la APADOR-CH ,la CEDO, la CPT ,la Avocatul Poporului și e lesne de înțelese ca într-o societate democratica sa aibă drepturi și sa fie tratați uman dar noi ,polițiștii de penitenciare, nu avem drepturi? Nu suntem si noi oameni sau suntem doar buni de pioni intr-un șah de putere???
    Personal nu ma interesează culoarea politica și nici ce se discuta în spatele ușilor închise ci ma interesează singuranta personalului și integritatea acestuia.
    Și vrem sa credem sau nu dacă un polițist de penitenciare care își efectuează serviciul pe paza și supraveghere nu este ajutat și susținut, întotdeauna vor apărea disensiuni și sincope de comunicare între ei și persoanele private de libertate. Și după cum ne învață și Manualul pentru Siguranata Personalului ,o comunicare precara combinata cu o pregătire minima și precara poate crea breșe de securitate și incidente grave.
    Lipsa de implicare directa și de comunicare directa a unor șefi ierarhici (cu toate ca sunt instruiți zilnic) fac ca agentul supraveghetor sa fie victima sistemul penitenciar.
    Nu îmi doresc decât ca generațiile viitoare de politisti de penitenciare (fie ei subofițeri sau ofiteri) sa conștientizeze ce fel de cariera își asum,sa o îmbrățișeze și sa o facă cu dedicație.
    Și ca o încheiere, sa știți ca în prima linie ,noi nu avem culoare politica , avem datoria ca seara sa punem capul pe perna liniștiți ca ne-am făcut datoria cu celeritate și respect.

    Va salut dragi camarazi!

  6. Desfiintare functii, ore de sarbatoare și suplimentare, vaucher,
    Reteta perfecta pentru sutul in fund si pasul in fata. Si asta este valabil in toate institutiile de ordine publica, aparare si securitate nationala.
    In decurs de o luna, mii de lucratori se vor pensiona iar sistemul va intra in colaps.
    Dar poate asta se si urmareste. Infractorilor cu gulere albe asta le convine de minune. Au mai facut asta.
    Cei mai loviti sunt cei din operativ, care miros hotul de la cativa centimetri. Cine o sa mai accepte sa lucreze asa? Se va pleca inclusiv la demisie, Indivizii astia sunt inconstienti.

  7. Din proiect reiese faptul ca nu se mai plătesc orele suplimentare prestate în cursul săptămânii și în zilele de repaus săptămânal și sărbători legale, nicidecum orele de week end. Articolul 21 la care face derogare prevede plata orelor suplimentare, nicidecum rdsl urile.

  8. Conform proiectului de OUG functiile de sef birou pot fi transformate in functii de conducere superioare, iar personalul cu functie de sef birou poate ocupa functiile respective cu acordul lui daca indeplineste anumite conditii. Nu este stipulat ca ar fi nevoie de un nou concurs pentru aceasi functie doar ca a devenit superioara.
    Cap 2 Art VII
    2) Personalul încadrat în funcția publică de șef birou beneficiază de toate drepturile legale odată cu eliberarea din funcția publică, inclusiv prin ocuparea, în condițiile legii, a unei funcții publice de conducere ierarhic superioare corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate sau a unei funcții publice de execuție vacante corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entității publice din care face parte. Dacă nu există o funcție de publică vacantă corespunzătoare postul ocupat de acesta se transformă în funcție publică de execuție care corespunde studiilor de specialitate, experienței şi vechimii în specialitate funcționarului public de conducere, de regulă, la nivelul structurii de organizare din care acesta a făcut parte acesta. Funcția publică de conducere de șef birou poate fi transformată într-o funcție publică de conducere superioară cu încadrarea în normativul de personal și procentul de funcții de conducere prevăzute de prezenta ordonanță de urgență și personalul cu funcție publică de șef birou îl poate ocupa cu acordul acestuia, dacă personalul care a deținut funcția publică de șef birou îndeplinește condițiile de vechime, experiență și studii de specialitate prevăzute de lege pentru acea funcție publică .

      1. “ Funcția publică de conducere de șef birou poate fi transformată într-o funcție publică de conducere superioară cu încadrarea în normativul de personal și procentul de funcții de conducere prevăzute de prezenta ordonanță de urgență și personalul cu funcție publică de șef birou îl poate ocupa cu acordul acestuia, dacă personalul care a deținut funcția publică de șef birou îndeplinește condițiile de vechime, experiență și studii de specialitate prevăzute de lege pentru acea funcție publică .”
        In proiect OUG nu este specificata conditia concursului.

Comments are closed.

Skip to content