Într-o primă ședință de lucru, ANP s-a concentrat exclusiv pe formularea unor argumente împotriva propunerilor FSANP referitoare la optimizarea procesului de evaluare psihologică în vederea selecției de personal. Am revenit. ANP a decis că propunerile trebuie aprofundate.

Erori frecvente în evaluările psihologice
De ce insistăm? Pentru că astfel de evaluări psihologice distrug cariere atunci când sunt prost făcute și sunt destule argumente în acest sens. Avem destui colegi care după ce exercită ani buni o funcție cu rezultate bune sunt dărâmați de-un aviz negativ dat dintr-un birou de cineva care utilizează teste necalibrate la specificul sistemului penitenciar.
Sunt destule situații când un coleg este împiedicat să participe la un concurs pentru o funcție inferioară dintr-un sector, după care ulterior este declarat apt pentru o funcție superioară din același sector. Se întâmplă și situația inversă iar explicațiile ANP referitoare la evaluare ca poză la minut nu sunt deloc serioase.

Modificări necesare la procedura de evaluare psihologică
Nu e firesc ca o “poză la minut”, una dintre explicațiile ANP pentru situațiile surprinzătoare, să blocheze avansarea în carieră, câtă vreme urmează un examen scris și un interviu care dovedesc cunoștințe abilități și aptitudini pentru funcția respectivă. În esență, FSANP susține că evaluarea psihologică ar trebui să certifice starea de normalitate psihică și intelectuală și echilibrul emoțional.
În cele din urmă asta încercăm să convingem ANP. Standardele sunt la fel de ridicate, doar că trebuie să avem și o abordare funcțională în utilizarea acestui instrument. Până la urmă scopul este selecția de resurse umane nu asigurarea unei stări de confort pentru șefa Serviciului Psihologia Personalului. Până la urmă nu poate refuza la infinit să accepte realitatea.
În context
https://www.fsanp.com//2019/07/22/cuiul-lui-anplea-evaluarile-psihologice-pentru-selectia-de-personal/
https://www.fsanp.com//2019/06/15/sporul-de-incordare-psihica-pentru-angajatii-din-penitenciare-inghetat-si-prin-comisii/
https://www.fsanp.com//2019/05/31/spor-de-psihiatrie-si-pentru-personalul-din-penitenciare-care-lucreaza-cu-detinuti-cu-boli-si-tulburari-psihice/
https://www.fsanp.com//2019/07/27/anp-rezolva-problema-agresiunilor-la-adresa-personalului-din-penitenciare-printr-o-noua-adresa/
https://www.fsanp.com//2019/08/01/cu-anp-despre-misterele-salarizarii-din-penitenciare/
https://www.comisarul.ro/articol/aceasta-caracatita-traieste-in-toate-orasele-roman_1013851.html
https://www.click.ro/news/national/socant-45-de-copii-violati-familie-doar-6-luni
Asta e romania ,oameni buni!
https://www.portalinvatamant.ro/articole/concursuri-si-olimpiade-21/olimpiada-internationala-de-matematica-2019-elevii-romani-au-obtinut-6-medalii-8733.html
Asta e Romania Tzutzulica !!! depinde ce vrei !!! Exact ca un caine sub carutza la umbra….cu celebra intrebare …da sau ia ??
Niste medalii individuale la olimpiade nu reflecta calitatea invatamantului din Romania. Daca te vei uita pe un clasament privind invatamantul si mai ales facultatile vei constata ca suntem jos tare. E de laudat rezultatul respectiv fara doar si poate numai ca la noi invatamantul se bazeaza pe capacitatea de retinere si redare a informatiei. Sunt multe bube in invatamant,unele intretinute si de sindicate.