Avansarea polițiștilor de penitenciare la aceeași poziție în statul de organizare
Avansarea polițiștilor de penitenciare într-o funcție imediat superioară la aceeași poziție din statul de organizare se realizează în baza evaluării profesionale anuale, o singură dată în fiecare an calendaristic. Prima excepție, se mai poate realiza în cursul aceluiași an calendaristic încă o avansare, cu ocazia zilei de 29 iunie Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare sau Zilei de 1 decembrie Ziua Națională a României.
Ținând cont de Decizia ICCJ nr. 51/2019 privind plata salariilor la maximul funcției, Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP) ar putea, luând în calcul tergiversarea punerii în aplicare a Deciziei anterior amintite, avansarea polițiștilor de penitenciare de două ori în cursul acestui an. Ar fi o acțiune de moralitate pentru polițiștii de penitenciare luând în calcul și nivelul de suprasolicitare generat de deficitul acut de personal înregistrat în anul 2020.
Administrația Naționala a Penitenciarelor a elaborat repere vor fi aplicabile structurilor din unitățile penitenciare subordonate și aparatului central, care sunt orientative, nu limitative, putând fi identificate șl. alte repere care pot stat:
1. REPERE SIGURANȚA DETINERII SI REGIM PENITENCIAR
elaborează studii/analize/planuri privind dinamica fenomenologiei carcerale, formulează propuneri pentru inițierea de programe și identifică soluții pentru stabilirea unui mod eficient și unitar de lucru specific domeniului de competență profesională; participă la misiuni complexe de control, coordonare și îndrumare în unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor; analizează, sintetizează și formulează ‘răspuns la solicitările instituțiilor publice, iar pentru formularea unui răspuns elaborat, coerent și punctual care presupune efectuarea unor legături cu un grad de complexitate mare Între legislația specifică poliției penitenciare și modul de lucru de la nivelul instituției, polițistul de penitenciare dă dovadă de intuiție, pregătire teoretică și experiență practică temeinică, reușind să formuleze un material instituțional care să lămurească aspectele solicitate, nefiind necesare completări ulterioare; îndeplinește prin DZU, alte funcții cu un grad de complexitate mai mare decât funcția pe care este numit în statul de organizare și funcționare al unității (ex. purtător de cuvânt, responsabil relații publice, secretar SCM, șef secție, șef escortă, șef punct de lucru, șef de schimb, șef tură, șef serviciu, DASDRP) și/sau preluarea activităților în vederea asigurării continuitațll, în lipsa celorlalți colegi de birou/serviciu/sector; conduce și coordonează acțiuni/exerciții tactico-aplicative la nivel regional sau interregional; participă la misiuni operative care presupun un grad ridicat de răspundere, astfel: execută activități sau misiuni operative, care implică riscuri deosebite pentru siguranța personalului, cât și un grad ridicat de cunoaștere a procedurilor de la nivelul sectorului operativ, iar prin aportul adus reușește să prevină producerea evenimentelor negative (evadări, revolte, luări de ostatici). Contribuie semnificativ la negocierea și soluționarea unor situații de risc crescut, apărute în contextul desfășurării activităților specifice. Participă la acțiuni de transfer sau escortare a unor persoane ori grupuri de persoane cu grad sporit de risc sau membri ai grupărilor de criminalitate organizată; efectuează misiuni operative de transport, neprevăzute, inclusiv în afara programului normal de lucru, între unitățile sistemului administrației penitenciare; previne, în mod constant, pătrunderea de bunuri și obiecte interzise sau participă activ la descoperirea acestora; contribuție semnificativă adusă de către polițiștii de penitenciare în vederea prevenirii și limitării răspândirii bolilor infecțioase în rândul populației carcerale, determinată de contextul epidemiologic generat de diferite cauze; desfășurarea, pe lângă atribuțiile stabilite în fișa postului, de activitațl In cadrul grupurilor de lucru, comisii de concurs pentru încadrarea de personal, comisii de cercetare administrativă, comisii de disciplină pentru cercetarea faptelor comise de polițiștii de penitenciare, etc; desfăsurarea de activități în calitate de formatori, care s-au bucurat de aprecierea restului personalului; decorarea sau participarea cu aducerea aportului la activități sau acțiuni care au adus recunoașterea din partea instituțiilor partenere.
2. REPERE ECONOMICO-ADMINISTRATIV
- depunerea raportărilor financiare În Sistemul Național de Raportare pe portalul FOREXEBUG al Ministrului Finanțelor;
- capacitatea de a efectua activități sau lucrări neplanificate peste atribuțiile functiei sau în cadrul atribuțiilor funcției dar care trebuie executate într-un termen foarte scurt, ceea ce necesită muncă și atenție deosebită în interiorul sau peste programul normal de lucru;
- îndeplinirea în mod constant a altor atribuții decât cele specifice postului ocupat și/ sau care depășesc nivelul de complexitate a funcției pe care este încadrat, ori a unor responsabilități suplimentare, contribuind prin calitatea activității desfășurate la atingerea obiectivelor unității;
- implicarea personalului în activitățile de implementare a proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă, ceea ce presupune un grad ridicat de complexitate al activităților;
- elaborarea/promovarea acte normative/ordine/decizii/protocoale de cooperare care reglementează/îmbunătățește domeniul specific de activitate;
- participarea în comisii de lucru pentru elaborarea de propuneri legislative;
- participarea în calitate de specialiști din cadrul sectorului economic în diverse comisii (cercetare administrativă, comisii de licitații publice);
- identificarea de soluții tehnice pentru continuarea lucrărilor de investiții la momentul apariției unor lucrări din categoria diverse și neprevăzute fără a implica fonduri suplimentare și/sau depășirea indicatorilor tehnico — economici aprobați;
- realizarea si actualizarea planului multianual de investiții la nivelul sistemului penitenciar;
- participarea în calitate de specialiști în comisiile de reevaluare/ declasare/casare a activelor fixe;
- contribuția la elaborarea/implementarea unor lucrări (politici publice, strategii, documentații speciale si alte asemenea) cu impact la nivelul unității sau al sistemului penitenciar;
- participarea în cadrul unor comisii sau grupuri de lucru desemnate în vederea realizării unor lucrări de investiții majore/ programe de dezvoltare;
-r realizarea indicatorilor stabiliți pentru obiectivele de investiții/ de reparații curente care au ca scop creșterea numărului locurilor de deținere/ creșterea locurilor de deținere conforme cu legislația în vigoare;
- identificarea de soluții pentru reducerea cheltuielilor/consumurilor față de anul precedent fără a afecta buna desfășurare a activității unității și a drepturilor deținuților, (achiziții de produse la prețuri cât mai avantajoase, reducerea consumului de combustibil-motorina, benzina, CLU, reducerea consumului de apa, reducerea consumului de gaze naturale, etc);
- identificarea unor masuri alternative în rezolvarea unor probleme apărute la nivel de unitate/sistem precum și în găsirea unor cai de optimizare a activității;
- elaborarea, formalizarea si revizuirea procedurilor de lucru (acolo unde există) pe fiecare activitate specifică domeniului, în concordanță cu modificările legislative; monitorizarea permanentă a indicatorilor de impact asupra activității proprii și a unitătilor subordonate și cuantificarea/evaluarea efectelor.
3. REPERE REINTEGRARE SOCIALĂ
Administratia Natională a Penitenciarelor:
derularea activităților circumscrise Planului de acțiune al Strategiei Naționale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate 2020 — 2024; participarea ca expert/derularea unor activități specifice proiectelor cu finantare externă; participarea în cadrul diferitelor comisii constituite la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor (ex: comisia de cercetare administrativă/comisia de disciplină, Comisia de monitorizare și îndrumare a modului de implementare a Planului anual al Strategiei de reducere a comportamentelor agresive, Comitetul de monitorizare și îndrumare a modului de pilotare, a instrumentelor standard de evaluare, a activităților deținuților etc.); participarea în cadrul diferitelor strategii implementate la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor/la nivelul național (ex: Strategia de reducere a comportamentelor agresive, Strategia de prevenire a radicalizării etc.); soluționarea unor lucrări cu grad ridicat de complexitate sau gestionarea unui număr ridicat de lucrări; încheierea protocoalelor și monitorizarea activităților desfășurate în cadrul parteneriatelor; participarea în cadrul grupurilor de lucru instituite la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor pentru reglementarea cadrului normativ sau a unor comisii de evaluare a unor oferte în cadrul procedurilor de achiziție; organizarea Festivalului de Teatru, de folclor etc; elaborarea programelor de reintegrare socială; participarea la studii, cercetări; elaborarea temelor de formare profesională și/sau implicarea în organizarea unor evenimente de formare profesională; Unitătile penitenciare:
participarea ca expert/derularea unor activități specifice proiectelor cu finantare externă; participarea în cadrul diferitelor strategii implementate la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor/la nivel național; participarea în cadrul unor grupuri de lucru constituite la nivelul Administrației Nationale a Penitenciarelor; participarea în cadrul comisiilor constituite la nivelul unităților penitenciare (exceptând comisiile în care membrii participă în baza funcției pe care o dețin); coordonarea si derularea activităților susținute de către voluntari/studenți (coordonare stagii de practică/cercetări/studii); implicarea în organizarea și desfășurarea unor evenimente de amploare în comunitate (complementar celor stabilite în cadrul obiectivelor), dezvoltarea cadrului de desfășurare a activităților de reintegrare socială prin elaborarea unor programe/proiecte de activitate de către specialiști; implementarea, la nivel de unitate, a măsurilor ce se impun, din cadrul
Strategiei de reintegrare socială;
participarea, în calitate de expert, la lucrările grupurilor de lucru constituite pentru elaborarea/revizuirea programelor și activităților de reintegrare socială.
4. REPERE MEDICAL
- în contextul epidemiologic actual, participarea la campanii de depistare, monitorizare și evaluare a deținuților și personalului infectat sau contact cu SARScoV2; deficit major de personal cu studii superioare sau cu studii medii;
- încheierea de protocoale de colaborare cu instituții și organisme din afara sistemului penitenciar; atragerea de personal medical În sistem, prin participarea identificării personalului cu care să fie încheiate contracte de prestări servicii medicale sau promovarea posturilor vacante din unitate; participarea la comisii de concurs pentru ocuparea posturilor vacante de medici si asistenti medicali;
- acțiuni de acoperire a deficitului de personal cu studii superioare prin misiuni și deplasări ale medicilor la unitățile penitenciare fără medic angajat.
5. REPERE RESURSE UMANE SI FORMARE PROFESIONALĂ
contribuții la elaborarea/implementarea unor lucrări (politici publice, strategii, proiecte, documentații speciale și altele asemenea) cu impact la nivelul sistemului penitenciar sau la nivel național; contribuții la elaborarea unor propuneri legislative sau modificarea legislației existente, de relevanță În domeniul de activitate; realizarea cu eficacitate si eficiență a altor lucrări complexe} care necesită un grad ridicat de specializare; gestionarea sau coordonarea cu profesionalism a unor activități sau lucrări de importanță relevantă la nivelul sistemului penitenciar;
- întocmirea documentației prin care se atrag resurse financiare, altele decât cele de la bugetul de stat sau prin care se face economie la bugetul alocat Administrației Naționale a Penitenciarelor; participarea la diverse grupuri de lucru organizate atât la nivelul Ministerului Justiției și Administrației Naționale a Penitenciarelor, cât și la nivel național sau internațional; desfășurarea unor activități suplimentare (participarea, coordonarea, evaluarea unor documente, organizarea activității în diverse comisii) în cadrul altor direcții; participarea specialiștilor din domeniul de activitate la derularea unor proiecte internationale; efectuarea unor verificări cu grad ridicat de specializare si complexitate;
- contribuții aduse în comisiile ce monitorizează și implementează strategii la nivelul Administratiei Naționale a Penitenciarelor;
- îndeplinirea altor atribuții decât cele din fișa postului, care necesită un nivel superior de pregătire profesională și activități peste programul normal de muncă.
6- REPERE TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI SI COMUNICATII
contribuție relevantă la implementarea unor soluții IT&C cu impact major în buna desfăsurare a activităților la nivel de structură și unitate; îndeplinirea unor activități cu grad ridicat de răspundere sau specializare în implementarea soluțiilor pentru buna funcționare a rețelei de calculatoare, comunicații și a aplicațiilor informatice; contribuția relevantă În gestionarea resurselor, care să contribuie la buna funcționare a rețelei, aplicațiilor și a tuturor echipamentelor gestionate; participarea în comisii sau grupuri de lucru pentru: elaborarea de programe/aplicații destinate îmbunătățirii și eficientizării sistemului informatic, elaborarea sau actualizarea caietelor de proceduri care să reglementeze activitatea din domeniul IT din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor; dezvoltarea și implementarea unor aplicații informatice cu impact major în îmbunătățirea funcționării și organizării sectoarelor de activitate din cadrul unității sau a sistemului penitenciar; implementarea unei soluții tehnice noi cu aplicabilitate directă în toate unitățile penitenciare; actualizarea unor aplicații soft cu facilități noi sau cu date noi necesare folosirii imediate în activitatea privind informarea și asigurarea drepturilor deținuților, cu aplicabilitate directă în toate unitățile penitenciare; iau parte nemijlocit la conceperea, coordonarea, analiza, dezvoltarea sau implementarea unor proiecte TIC de anvergurăș menite să îmbunătățească substanțial fluxul informațional din instituție, a siguranței de funcționare a infrastructurii TIC și a exploatării bazelor de date, precum și crearea unor instrumente manageriale utile prin sintetizarea și agregarea datelor conținute în bazele de date; concep și elaborează seturi de proceduri privind migrări de amploare ale infrastructurii IT, din institute, către tehnologii moderne; realizează, la nivel de unitate, dispozitive, instalații sau aplicații informatizate locale care conțin module din spectrul exploatării tehnologiei informației și comunicațiilor, menite a avea un impact major în îmbunătățirea funcționării și organizării unității; identifică și implementează soluții tehnice în vederea reducerii cheltuielilor materiale ale instituției; coordonarea activității de testare a aplicațiilor noi în centre pilot și sintetizarea problemelor apărute pe timpul testării; realizează analiza, dezvoltarea și implementarea unor aplicații, care digitalizează anumite activități din instituție; consilierea și asigurarea suportului de specialitate altor structuri în realizarea unor obiective de importantă majoră pentru unitate; contribuție relevantă la soluționarea unor probleme grave/situații de criză apărute în timpul desfășurării activităților specifice; îndeplinește și atribuții/responsabilități suplimentare specifice altor funcții din sectorul de activitate sau din alte sectoare de activitate, în condițiile lipsei de personal;
îndeplinirea în mod constant a altor atribuții care depășesc nivelul de complexitate a funcției pe care este încadrat, ori a unor responsabilități suplimentare, contribuind prin calitatea activității desfășurate la atingerea obiectivelor unității; participarea în derularea proiectelor finanțate din fonduri UE; contribuția semnificativă la prevenirea sau limitarea unor situații deosebite, cum ar fi brese de securitate; implementarea de bune practici pentru prevenirea și limitarea atacurilor cibernetice la nivelul rețelelor informatice existente în cadrul penitenciarului; implementarea unor instrumente inteligente care să eficientizeze coordonarea dintre diverse compartimente și sectoare de activitate pentru a avea acces la date în timp real și asigurarea unui schimb optim de informații; participarea la grupuri de lucru, comisii de examinare, comisii de concurs, misiune de sprijin în domeniul de activitate la nivelul unităților penitenciare sau a Administrației Nationale a Penitenciarelor.
7. REPERE PREVENIREA CRIMINALITĂȚII SI TERORISMULUI
contributie la elaborarea de acte normative care să vizeze Direcția Prevenirea Criminalității și Terorismului sau sistemul administrației penitenciare privind componentele strategice ale acestuia, care să comporte un grad ridicat de complexitate; contribuie la elaborarea de documente programatice specifice Direcției Prevenirea Criminalității si Terorismului, prin care să contribuie la optimizarea/reformarea unor activități; contribuție la elaborarea de proceduri de lucru care să contribuie la optimizarea/reformarea unor activități; mulțumiri scrise din partea altor instituții cu atribuții în domeniul apararll ordinii publice și securității naționale etc; încheierea de planuri de măsuri cu alte instituții cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale etc; desfășurarea de activități prin cumul de funcții.
8. REPERE SECRETARIAT
Ofiter:
– asigurarea suportului de specialitate pentru lucrări complexe în cadrul unității/structurii sau în sprijinul altei unități/structuriî în realizarea unor obiective comune (comisii de cercetare disciplinară, comisii de concurs, comisii pentru cercetarea împrejurărilor de producere/desfășurare a unor evenimente/incidente deosebite/pagube importante, cu propuneri de soluționare aprobate și implementate la nivelul unității/sistemic, comisii ce monitorizează și implementează strategii la nivelul penitenciarului/Administrației Naționale a Penitenciarelor — aparat central);
- participarea la demersuri pentru crearea/modificarea/completarea unor reglementări în materie (legi, hotărâri de guvern, ordine MJ, decizii director general, ) angajarea la eforturi și activități suplimentare — conformarea la programe de muncă atipice, generate de situații excepționale, care presupun un efort deosebit, o perioadă de timp semnificativă, de natură a avea impact pozitiv asupra activității institutiei;
- reprezentarea instituției și colaborarea cu alte structuri/instituții/autorități externe, care conduc la beneficii calitative instituționale;
- implicarea în soluționarea unor lucrări ce implică un volum mare de muncă
(puncte de vedere, diverse situații centralizatoare);
- îndeplinirea unor atribuții de serviciu, prin cumul de funcții — îndeplinirea frecventă, cu eficiență, a atribuțiilor specifice unor funcții diferite, în baza dispozițiilor conducerii (acoperă ipoteza în care salariatul este desemnat frecvent prin DZU sau împuternicit să îndeplinească atribuțiile altei funcții decât cea pe care o ocupă în statul de organizare); desfășurarea de activități și îndeplinirea unor sarcini în alt domeniu decât cel pentru care are pregătirea necesară și presupune o specializare de alt tip/nivel de competențe; desfășurarea de activități cu grad de complexitate mai mare decât atribuțiile corespunzătoare funcției ocupate în stat,
Agent:
angajarea la eforturi și activități suplimentare — conformarea la programe de muncă atipice, generate de situații excepționale, care presupun un efort deosebit, o perioadă de timp semnificativă, de natură a avea impact pozitiv asupra activității unitătii;
- activitățile cu grad de complexitate mai mare decât atribuțiile corespunzătoare funcției ocupate în stat (ex: agent care îndeplinește atribuții de ofițer cu funcție de execuție/conducere);
- implicarea în soluționarea unor lucrări ce implică un volum mare de muncă;
- contribuția adusă la implementarea unor noi programe sau activități;
- desfășurarea de activități complexe, care necesită cooperare cu specialiști lucrători ai Arhivelor Naționale, instanțelor locale, instituțiilor guvernamentale și neguvernamentale, instituțiilor de apărare, ordine publică și siguranță națională; contribuție adusă la concursurile organizate la nivel instituțional, regional sau național, prin participarea în calitate de membru sau secretar.
9. REPERE INFORMATII CLASIFICATE
- executarea a peste 15 activități de îndrumare și control în sistemul administrației penitenciare;
- acreditarea/reacreditarea a peste 25 de sisteme informatice și de comunicații în sistemul administrației penitenciare (pentru ofițerul IT coordonator INFOSEC);
- întocmirea a peste 4 actualizări ale Programului de Scurgere a Informațiilor
Clasificate în Administrația Națională a Penitenciarelor; evaluarea și distrugerea unui număr de peste 50 de documente clasificate; evaluarea în vederea declasificării/schimbării nivelului/clasei de clasificare a unui număr de peste 10 documente clasificate;
- întocmirea unui număr de minim 10 unități arhivistice; t– înregistrarea unui număr de peste 5000 documente clasificate, anual.
10. REPERE COOPERARE SI PROGRAME
îndrumarea unităților subordonate în ceea ce privește cooperarea internațională, accesarea, implementarea și monitorizarea proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă; participarea în comisii, grupuri de lucru care își desfășoară activitatea în timpul programului de lucru, fără ca polițistul de penitenciare să fie scos din activitatea curentă, participare care presupune o încărcare suplimentară cu sarcini neprevăzute expres în fișa postului și care nu este remunerată (ex: elaborarea de proceduri, strategii, propuneri de schimbări legislative, comisii de concurs, comisii de cercetare administrativa, comisii de selecție oferte etc.); disponibilitate pentru participarea la misiuni sau activități în afara programului de lucru; contribuție la elaborarea unor documentații care necesită și altă specializare decât cea În care își desfășoară activitatea În mod obișnuit polițistul de penitenciare; elaborarea de teme de formare și perfecționare profesională și contribuție la programele de formare și perfecționare profesională, in calitate de formator/coordonatornndrumător, pentru poliȚiștii de penitenciare debutanți/definitivi; îndeplinirea altor atribuții decât cele prevăzute În fișa postului; contribuție la elaborarea documentației proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă, în vederea accesării finanțării; coordonarea activității de elaborare a documentației proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă; definitivarea documentației proiectelor cu finanțarea externă nerambursabilă în vederea aprobării acestora și semnării contractelor de finanțare; implicarea în implementarea și monitorizarea proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă; îndeplinirea rolului de manager de proiect/coordonator de proiect, expert și asistent manager/coordonator proiect în proiecte cu finanțare externă nerambursabilă; inițierea, negocierea și monitorizarea implementării de Protocoale I Acorduri / Declarații de cooperare între Administrația Națională a Penitenciarelor și alte administrații penitenciare și instituții și organisme internaționale, semnate, în condițiile legii, de reprezentanții legali ai acestora;
- elaborarea documentației, asigurarea suportului și întocmirea formalităților necesare deplasării în străinătate a personalului de penitenciare / participării la evenimente internaționale organizate prin videoconferință; organizarea de/participarea la activități de protocol instituțional: conferințe, seminarii, mese rotunde, vizite de studiu, stagii de practică, grupuri de lucru și activități în cadrul unor proiecte;
- contributie la elaborarea de statistici/chestionare complexe, la cererea diverselor instituții internaționale de profil, privind situația sistemului penitenciar, în colaborare cu celelalte direcții și senticii din Administrația Națională a Penitenciarelor; traducerea unor materiale de specialitate în/din limbi străine, ce implică un grad ridicat de complexitate, limbaje de specialitate și/sau timp scurt de realizare.
11. REPERE MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTĂ
coordonarea, îndrumarea și verificarea activităților în domeniul situațiilor de urgență, pentru menținerea unor standarde ridicate, în desfășurarea sarcinilor de serviciu; elaborarea materialelor de analiză și sinteză în domeniul situațiilor de urgență, care presupun un volum mare de muncă; elaborarea documentațiilor de securitate la incendiu, activitate ce presupun cunostinte în alte domenii și un volum mare de muncă; organizarea și participarea la activitățile de pregătire și perfecționare a responsabililor în domeniul managementului situațiilor de urgență din unitățile sistemului administrației penitenciare pentru menținerea unui nivel ridicat de pregătire; cumul de funcții ale responsabilului cu atribuții în domeniul managementul situațiilor de urgență, ce presupune un volum mare de muncă și angajarea la eforturi si activități suplimentare.
12. REPERE SECURITATE SI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ SI PROTECTIA MEDIULUI
coordonarea, îndrumarea si verificarea activității de securitate și sănătate în muncă, în vederea menținerii unor standarde ridicate, în desfășurarea sarcinilor de serviciu; elaborarea materialelor de analiză și sinteză În domeniul securității și sănătății în muncă, precum și în domeniul protecției mediului care presupun un volum mare de muncă; organizarea activităților specifice serviciilor de medicina muncii activitate care presupune un volum mare de muncă; participarea și organizarea activității de pregătire și perfecționare a responsabililor în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și în domeniul protecției mediului din unitățile sistemului administrației penitenciare pentru menținerea unei pregătiri profesionale adecvate; cumul de funcții, în cazul lucrătorului cu atribuții în domeniul securității și sănătății muncii, ceea ce presupune un volum mare de muncă și angajarea la eforturi si activități suplimentare.
13. REPERE PSIHOLOGIA PERSONALULUI
implicarea directă în acțiuni de natură a preveni incidente majore, cu impact semnificativ, negativ, asupra stării emoționale a angajaților dintr-o unitate (prevenirea unui deces/suicid, a rănirii unui coleg, aparținător sau persoană privată de libertate)} implicarea directă în acțiuni de natură a preveni incidente negative majore la nivelul comunității și care indică o înaltă ținută morală (salvarea de vieți omenești, prevenirea rănirii unor persoane etc.); desfășurarea de activități complexe, cu volum mare de informații/limită de timp în cadrul diferitelor proceduri cu impact asupra întregului sistem penitenciar.
Exemplu: promovare/recrutare/selecție, achiziții/construcții/licitații, implicare în proiecte europene /fonduri structurale cu impact semnificativ asupra modului de lucru din sistemul poliției penitenciare, participarea la elaborarea de acte normative sau proceduri de lucru ce modifică la nivel de eficiență, eficacitate și economicitate procesele de sistem); reprezentare instituțională în cadrul unor manifestări de anvergură națională/internațională, cu impact pozitiv asupra imaginii și recunoașterii calității profesionale/instituționale a poliției penitenciare.
14. REPERE BIROUL DE CONTROL AL CALITĂȚII ÎN CONSTRUCTII
participarea la inspecții curente sau la fazele determinante aferente execuției constructiilor si instalațiilor aferente; participarea în calitate de membru sau invitat în comisiile de recepție la terminarea lucrărilor de construcții și instalații; analizarea documentației aferentă eliberării ”Acordului pentru intervenții asupra construcțiilor”, ‘Acordul tehnic de desființare”, “Avizului tehnic”.
15. REPERE INSPECTIE PENITENCIARĂ
- disponibilitate pentru implicarea în activități de suport pentru alte compartimente decât cele în care polițistul de penitenciare își desfășoară activitatea;
- identificarea unor neconcordanțe între legislația principală și cea secundară, terțiară sau a unor activități neacoperite de actele normative cu incidență în sistemul penitenciar;
- îndeplinirea altor atribuții decât cele specifice postului ocupat, care depășesc nivelul de complexitate a funcției pe care este încadrat, ori a unor responsabilități suplimentare, contribuind prin calitatea activității desfășurate la atingerea obiectivelor unitătii sau structurii;
- preocuparea permanentă și concretizată a polițistului de penitenciare pentru dezvoltarea profesională;
- simțul previzional și potențialul actual sau latent al polițistului de penitenciare de natură să corespundă cerințelor mai complexe ale unor posturi sau funcții superioare celor în care își desfășoară activitatea;
gestionarea unor situații excepționale, neprevăzute, în care lucrătorul de poliție penitenciară și-a dovedit capacitățile operative;
- participarea la misiuni operative specifice pentru a căror realizare este necesar efort suplimentar, inițiativă și spirit organizatoric deosebit.
16. REPERE UNITATEA DE IMPLEMENTARE PROIECTE
– îndeplinirea activităților specifice domeniului de activitate și În cadrul altor unități decât cele unde persoana este încadrată; coordonarea/participarea În cadrul grupurilor de lucru ori întocmirea unor documente de importanță deosebită pentru sistemul penitenciar (ex. plan de colaborare cu alte instituții, proceduri de achiziții publice de complexitate sporită, etc participarea În calitate de președinte/membru specialist la lucrările unei comisii de concurs pentru ocuparea de posturi vacante în sistemul administrației penitenciare; participare la activitatea unui grup de lucru pentru crearea/modificarea/completarea unor reglementări în materie (legi, hotărâri de guvern, ordine MJ, decizii director general, etc.); participarea la activitatea unor comisii special desemnate pentru cercetarea împrejurărilor de producere/desfășurare a unor evenimente/incidente deosebite/pagube importante, cu propuneri de soluționare aprobate și implementate la nivelul sistemului penitenciar.
17. REPERE AUDIT PUBLIC INTERN
Ofițer de politie penitenciară (auditor intern):
implicarea pe parcursul unui an într-un număr mare de misiuni de audit intern ad-hoc (misiuni care nu au fost planificate în Planul anual de audit intern); auditarea pe parcursul unui an a mai multor domenii de activitate diferite; cumularea mai multor sarcini de serviciu decât ceilalți auditori interni, preluarea activității altor auditori interni aflați în imposibilitatea de a-și îndeplini sarcinile de serviciu; calitate deosebită a constatărilor și recomandărilor formulate în raportul de audit intern prin care se aduce o contribuție majoră a îmbunătățirii activității întregului sistem al administrației penitenciare; seriozitate și profesionalism deosebit în îndeplinirea sarcinilor se serviciu.
Agent de politie penitenciară (secretariat):
spirit de inițiativă în organizarea arhivei și a circuitului documentelor specifice serviciului; gestionarea în timp util și la zi a corespondenței serviciului și a dosarelor misiunilor de audit intern.
În contact:
https://www.fsanp.com//2021/03/11/anp-informare-privind-aplicarea-deciziilor-iccj-51-2019-si-65-2020-pentru-angajatii-din-penitenciare/
https://www.fsanp.com//2021/03/11/anp-informare-privind-aplicarea-deciziilor-iccj-51-2019-si-65-2020-pentru-angajatii-din-penitenciare/
https://www.fsanp.com//2021/03/11/anp-informare-privind-aplicarea-deciziilor-iccj-51-2019-si-65-2020-pentru-angajatii-din-penitenciare/
tot cei „meritoși” , gen buruleanu , poarta albă vor beneficia și de această avansare , poate va fi și câte unul care chiar merită , dar să nu fie încălțat cu „adidașii” lui borcea.
„…previne, în mod constant, pătrunderea de bunuri și obiecte interzise sau participă activ la descoperirea acestora;”😂😂😂😂
Până la prevenire , poate îi și văd, în mod constant, pe cei care intră cu aceste produse , gen cosmetică , fashion , global system for mobile communication , „plante medicinale” , kitchen cooking dishes , produse „high” , adică tot ce nu este permis în penitenciar , băiețașii au pus-o de o industrie financiară .