Când capul n-are cap, picioarele conduc. Camera operațională, mândria lu’ Marinică, funcționează în afara legii.
ANP, FSANP, penitenciar, sindicat

Când capul n-are cap, picioarele conduc. Camera Operațională, mândria lu’ Marinică, funcționează în afara legii.

Episodul 1. Începuturi… Camera Operațională este reclamată ca fiind în afara criteriului eficienței și economicității de toate unitățile penitenciare. Cu toate acestea Camera Operațională este susținută de conducerea Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP), deși funcționează în afara legii. Mândria lu’ Marinică nu are bază legală, dacă ne uităm în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP). Episodul de astăzi privind “mândria” corabiei în scufundare pe care scrie “ANP”, Camera Operațională, este dedicat doar legalității acestei structuri. Episoadele care vor urma vor scoate la iveală managementul defectuos al conducerii “pazei” și lipsa viziunii șefilor “Direcției Operative” a ANP-ului, structură condusă de comisarul șef de poliție penitenciară Marian ILIE.

Ce spun actele normative:

  1. Art . 10 alin. (2) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, PREVEDE: Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
  2. Art . 2 alin. (3) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, PREVEDE: Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
  3. Art . 8 alin. (1) coroborat cu alin. (3) din Hotărârea de Guvern nr. 756/2016 pentru organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, PREVEDE: 1) În Administrația Națională a Penitenciarelor funcționează direcții, servicii, birouri, secții sau compartimente, conform statului de organizare și organigramei. 3) Organizarea, atribuțiile și responsabilitățile componentelor structurale prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin ordin al ministrului justiției.
  4. Art . 21 alin. din Ordinul ministrului justiției nr. 160/2018 privind REGULAMENTUL de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, PREVEDE: Direcţia Siguranţa Deţinerii şi Regim Penitenciar are următoarea structură:
    a) Serviciul Regim Penitenciare
    b) Serviciul Siguranţa Deţinerii;
    c) Serviciul Evidenţă, Organizarea Muncii şi Transfer;
    d) Serviciul Pază şi Escortare Deţinuţi Transferaţi, în cadrul căruia sunt organizate: i) Compartimentul Operativ Transfer Deţinuţi; ii) Compartimentul Dispecerat şi Acces în Administraţia Naţională a Penitenciarelor.

 UNDE ESTE CAMERA OPERAȚIONALĂ? Trebuia să fie la iii). NU E.

Întrebare de 10 puncte pentru juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Camera Operațională, dacă nu este prevăzută în Regulamentul de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin ordin al ministrului justiției (nr. OMJ nr. 160/2018), funcționează legal sau ilegal?

Întrebare de 9 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Ce trebuia ANP să facă înainte de crearea Camerei Operaționale?

Întrebare de 8 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Care sunt efectele unei potențiale funcționării ilegale a Camerei Operaționale?

Întrebare de 7 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Atribuțiile Camerei Operaționale de unde au fost “culese”?

Întrebare de 6 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Cum s-au stabilit fișele post ale ofițerilor de la Camera Operațională?

Întrebare de 5 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Pentru ce atribuții sunt plătiți ofițerii specialiști de la Camera Operațioanlă și în ce act normativ se regăsesc aceste atribuții/sarcini?

Întrebare de 4 puncte pentru juriștii juriștii și resursiștii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Care ar fi fost succesiunea evenimentelor în ceea ce privește crearea Camerei Operaționale?

Întrebare de 3 puncte pentru specialiștii din DSDRP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Ce plus valoare a adus Camera Operațională sistemului penitenciar? Au scăzut evenimentele negative în închisori? (P.S. Nu mușamalizați din pix numărul evenimentelor negative că e penal!) 

Întrebare de 2 puncte pentru șefii ANP și pentru cei care nu au făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București: Când vă apucați de lucruri serioase?

Întrebare de 1 punct pentru CEL care a făcut Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică din București, dar este doctor: Ce motiv îi dați doamnei ministră Alina Gorghiu, că mândria lu’ Marinică funcționează „în ilegalitate, ca partidul comunist?

P.S.

Reputația contează enorm. Apărați-o din toate puterile! De reputația dumneavoastră, domnule director general, depind tăierile salariale ale polițiștilor de penitenciare. (A se citi sarcasmul din ultima frază!)

21 thoughts on “Când capul n-are cap, picioarele conduc. Camera Operațională, mândria lu’ Marinică, funcționează în afara legii.

  1. Arată întrebare! (Vorba lui Iordache…)
    Demersul Camerei Operaționale a plecat foarte prost încă de la început. A fost un hei-rup-ism marca ANP, fara a analiza toate aspectele.

    Vorbește cineva de modul si legalitatea în care ofiterii de la Cameră fac serviciu în ture, chiar noaptea?

    Șefii din ANP care ați girat această ilegalitate și toate neregulile care au decurs din demers, inclusiv PONTAREA si PLATA ofițerilor de la Cameră, dormiți bine noaptea?

  2. Nu cunoastem atributiile celor de la camera operatioanala dar pot sa va zic ca la plutoane ne da teroare la toti (agenti si sef tura).
    Ne cer documente si filmari indiferent de ore fara sa le pese ca avem un program si ca suntem asteptati de familie acasa.
    La Botosani a fost un incident – suicid dupa care au fost trasi la raspundere doar agenti. Agenti care au stat pe hol cu camera si a filmat decedatul ore in sir.
    Asta a vazut camera operaționala????
    Agentii sunt trasi la răspundere mai putin ofiterii.

  3. Exact sa va spun nu stiu.
    Dar colegii mei vorbeau ca sa lasat decedatul pe hol in timp ce se servea masa si ei filmau.
    La final a platit doar agentii.
    Cei la camera puteau sa intervina sa ne indrume

  4. Camera operațională nu este prevăzută în niciun Manual de gestionare a incidentelor. Nu este prevăzută nici de Omj 4800. Este doar in mintea pofticiosului de cărămizi care a și transmis că ofițerii de acolo sunt extensia cuvântului său. Ofițerii planificați, pe lângă faptul că nu cunosc legislația, suferă și de sefie, sunt obtuzi și se bucura de ore de weekend și ore suplimentare. Oare de ce nu se dispune cercetare administrativă pt orele plătite să facă cinema? Ccmj ar trebui sa se autosesizeze și să verifice legalitatea acestor plăți! Daca dispoziția este ilegală, așa cum reiese, oare cine trebuie sa plătească?

    1. Bine punctat! Mulțumesc de ajutor. APreciez ajutorul fiecărui polițist de penitenciare care încearcă sa dea o mana de ajutor si sa repare ANP-ul în derivă.

      Ciudat moment in istoria sistemului penitenciar, ca sindicatele si polițiștii de penitenciare din unitățile subordonate să facă treaba unui ANP populat de pile, relații si amante. In asta s-a transformat ANP-ul. Cum să îl ia unitățile in serios?

  5. Nici măcar, ofițerii din ANP, nu mai știu cum să lucreze. Instituția e pe persoană fizică și împărțită la masa de seară, după plimbarea din parc și 3 beri la halbă. Cei de la regim penitenciar, in afara de răspunsuri la petiții și centralizări de cifre ce proiecte in sprijinul unităților au născut? Unde e debirocratizarea? 1 agent la o secție cu o tableta…și aia din mana în mana și un body cam? Atât s a putut. Specialiștii din structuri se uită degeaba in sus. Este prea mare prăpastia și mult prea multa deprofesionalizare in aparatul central. Efectele se vor vedea în timp.

    1. Daca o spuneam eu, puteam fi acuzat de subiectivism. Directorul general își dezinformează șefii din Ministerul Justiției (MJ). Sunt curios, cum ii va mai minți de acum înainte, cu un FSANP ostil și cu Parchetul, DNA și Curtea de Conturi la ușa ANP! Ultimele 5 luni din mandatul domnului Dan HALCHIN vor fi așa cum trebuia sa fie tot mandatul.

      Încă nu au început sesizările la Pachet, DNA si toate celelalte instituții cu atribuții de control si verificare a ANP. MASS-MEDIA nici nu a fost activată ÎNCĂ.

  6. Intr-un ANP(DSDRP) care reacționează pur defensiv la orice problema în care vinovăția este căutată la oricine inafara de cei dim DSDRP mari așteptări nu putem avea. Dl MAREAN cu o vasta experienta de 1 an la Ploiești și 3 luni la Rahova pe o fct de conducere conduce destinele celei mai importante direcții fără viziune, fără direcție și absolut haotic. Am și eu o întrebare pt specialiștii DSDRP, procedura de acces cea prevazuta de omj 4800 ca va fi elaborata de ANP de ce nu a fost elaborata de 7 ani? Cine se face vinovat? Și de ce nu răspunde nimeni….Ps: După ce va pleacă stăpânul mulți vor dispărea, grija mare cu cine va asociați…

  7. Buna seara. Citesc de regulă, ce postează organizațiile sindicale din sistem, probabil ca și colegii din ANP cât și din unitățile subordonate. Mi am văzut de cateva ori numele in diferite articole.
    Preliminar, as dori sa fac precizarea că niciodata in cariera mea nu am bătut la nicio ușa pentru nicio functie. Funcțiile îndeplinite au fost obținute prin concurs ori ca urmare a asumării unor responsabilități, fiind împuternicit, fără să fi solicitat anterior acest lucru.
    Începând cu 22.10.2024 am fost revocat din funcția de Dasdrp prin decizia d-lui. dir gen ANP.
    Instituțiile competente vor stabili temeinicia deciziilor și excesul de putere, conform legii.
    Reputația, demnitatea și imaginea fac parte din drepturile aferente personalității umane.
    Persoanele care îmi cunosc activitatea profesională, cariera și rezultatele muncii depuse pot exprima opinii reale. La fel pot exprima opinii și alte persoane.
    Nicio autoritate, nicio persoană nu poate oprima dreptul la opinie.
    Libertatea exprimarii este un drept fundamental.
    Sistemul penitenciar pe care l-am slujit peste 21 de ani, este din păcate, incercat de majore lipsuri.
    Din păcate, principala lipsa este cea a VALORII UMANE.
    Deprofesionalizarea, cum lesne se poate observa, este un proces continuu.
    ,,Repere fara repere și linii fără linii,,
    Rămân în continuare alaturi de nevoile sistemului.
    Cu respect pentru toți colegii, atât din ANP cât și din unitățile subordonate.

  8. 1. Sesizați Curtea de conturi pentru resursele folosite ilegal la camera operațională.
    2. Sesizați comisia de disciplină de la MJ și Anp pt cei ce au gandit-o și aplicat-o.

      1. 1. Au luat salariați de pe alte posturi care nu și-au mai indeplinit atribuțiile și scopul pt care au fost gândite și bugetate. Au folosit resurse, au plătit salarii pt ceva ce nu există în organigramă. Trebuiau să urmeze pașii legali, să creeze funcțiile, să le justifice și motive apoi să modifice statul de organizare cu aprobarea MJ! Nimic din astea nu s-a făcut. Vinovatii trebuie să răspundă disciplinar și patrimonial. E vorba de sute de mii de lei! Cereți cercetare administrativă pt prejudiciile produse instituției, faceți sesizare și la comisia de disciplină și la curtea de conturi (ca să nu îi acoperi unii). Nu s-a respectat nimic din lege.

  9. Din păcate, ANP și unitățile subordonate, au ajuns o corabie plina de gauri ce se scufunda pe zi ce trece. Problema este ca nimeni nu repara găurile, ba din contra se fac altele.
    În ANP au rămas foarte multe persoane promovate în funcții chiar și de conducere cu examene promovate în buza notei 7. Nu exista personal cu suficiente cunoștințe și experienta care sa îndrume. Exista persoane care efectiv nu răspund la telefon sau dacă dai de ele printr-o minune îți dau păreri și nu soluții. Exista cadre din ANP care sunt total desprinse de realitatea din pușcării și efectiv nu mai știu cum arată o puscarie. Ei vad hotul doar în ims și atât. Ei nu știu sau nu vor sa stie problemele reale din unitati: incidente în creștere, bani insuficienti pentru drepturi ppl etc. Cu o formare profesionala pe hârtie si cu oameni lipsiți de interes pentru munca și dezvoltare nu vom progresa niciodată. Vom ajunge în curând sa funcționam pe principiul “hai sa nu facem nimic pentru ca asa sigur nu greșim”.

    1. Va referiți cumva la fiul șoferului lui Movilă? Adus la Anp de tata? Făcut apoi ofițer pe un post la ANP cu nota 7 fix? După care și-a adus nevasta la ANP? Și acum cel mai prost de la camera operațională cu fumuri de mare expert?

  10. Cu tot respectul domnule presedinte! Sunt membru al altei organizatii sindicale dar asta nu inseamna ca nu citesc toate informarile venite si din partea dvs sau a altora. Referitor la toate aspctele pe care le enumerati in articolele dvs este imbucurator fapul ca le scoateti la suprafata si ne informati cu privire la acestea insa in mod clar cu toti ne dorim sa vedem si actiuni concrete si clare la tot ceea ce spuneti. Referitor la aspectele legate de camera operationala inteleg ca majoritatea organizatiilor sindicale se opun sau au reticenta cu privire la aceasta forma de control/ informare, etc. suntem curiosi daca in cadrul sedintelor consiilor de conducere au fost expuse nemultumirile venite din teritoriu si cum au raspuns in mod concret la acestea reprezentatii ANP?

    Referitor la sesizari ale diferitelor organe de cercetare si control suntem constienti ca toate acestea cel mai probabil vor veni abia dupa ce dl dir general va fi deja iesit la pensie si aici nua refer ca cineva ar tergiversa toate astea ci stim cu toti cum se misca aceste organe pe care le sesizati.
    In continuare ne confruntam cu aceleasi probleme….
    Nu vreau sa fiu partinito cu nimeni insa va transmit si faptul ca personalul din cadrul compartimentului DIP ( din care faceti parte cred) aplica cam aceasi viziune a dl dir general si totusi sunt surprins ca sunteti fara reactie. Poate ar fi cazul sa faceti si o analiza a controalelor DIP facute cu dedicatie care in cele din urma nu au mai avut o finalitate sau un feedback. Sau ferdbackul se da doar cand sun probleme? Daca vine un controol si constata ca totul este ok de ce nu se informeaza si unitatile controlate? De ce se pleaca sin unitati cu coada intre picioare ca nu ai gasit nimic …?

    1. Referitor la Camera operațională: Sindicatele au sesizat problemele in cadrul ședințelor ANP-SINDICATE. Îndrăgostiți de proiectul lor ilegal, Marian Ilie si Dan Halchin au găsit mereu justificări să mențină funcțională aceasta structură, chiar daca ea e ilegală. Am ridicat problema că ofițerii Camerei nu au posibilitatea sa dispună polițiștilor din teritoriu să rămână peste program, sau sa le traseze sarcini. Ofițerii de la Camera sunt plătiți să stea la CINEMA ANP, si sa se amuze de gafele colegilor din teritoriu când se întâmplă incidente.

      Referitor la controalele DIP: DIP nu face controale cu dedicație. Asta face DSDRP. Colegii mei de la Inspecție Penitenciară sunt de calitate. Ca nu le convine unora controlați ca ii găsesc cu nereguli, asta nu e problema colegilor mei de la DIP. Ca nu se discuta Rapoartele controalelor in unități si in COnsiliul de conducere al ANP, e problema directorului general al ANP care a pus accent pe MUȘAMALIZAREA neregulilor de când a venit. Scopul mușamalizării a fost sa dea bine in CV-ul personal si să mai prindă o împuternicire după ce ii expiră mandatul.

  11. Domnule Dorobantu nu ne mai face bine nimeni,abuzul in serviciu e banal,coruptia si prieteniile infloresc,sefii sunt pusi pe capatuiala,sa astranga pentru ei prin orice mijloace,camaraderia a disparut aproape cu desavarsire la toatet nivelurile,la sefi nu se pune ca ei sunt sefi nu colegi cu tine…..despre ce indrumare vorbim cand cei mari evita ,,hotul” cat mai mult,esti singur cu detinutii,daca stii ce ai de facut foarte bine daca nu nu te va ajuta nimeni ba mai mult….Avem pretentii de la detinuti dar noi suntem vai mama noastra.

  12. Mușamalizarea făcută de directorul general are drept scop acoperirea directorilor incompetenți împuteniciți de către MJ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content