Digitalizarea Dosarului de incident. Începe transformarea digitală a Administrației Naționale a Penitenciarelor
În cadrul întâlnirii din data de 20.01.2022, Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a propus directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) digitalizarea Dosarului de incident, asemănător aplicației de Cereri de concediu. directorul general Dan HALCHIN este orientat spre digitalizarea sistemului penitenciar.
Soluția directorului general Dan HALCHIN
Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, Dan HALCHIN, a considerat că un astfel de demers (dezvoltarea unui soft) este de lungă durată, iar implementarea acestuia va presupune aproximativ un an. În schimb, pe termen mediu, va fi explorată introducerea unui modul separat în varianta modernizată a aplicației PMSWeb.
Beneficiile erei digitalizării în penitenciare
Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) se află în plin proces de trecere la era digitalizării. Va fi dificil! Transformarea este văzută de “conservatorii” sistemului ca un lucru înspăimântător, însă aceasta conduce la flexibilizarea activităților și la îmbunătățirea performanței sistemului penitenciar. Practic digitalizarea împinge birocrația cât mai departe de polițistul de penitenciare, ale cărui sarcini vor fi din ce în ce mai ușor de îndeplinit.
Efectele digitalizării Dosarului de incident
Efectele digitalizării dosarului de incident sunt gândite de subsemnatul, însă dacă dumneavoastră identificați alte efecte, vă rog să le scrieți în comentarii pentru a fi folosite ca argumente în realizarea acestui demers benefic pentru polițiștii de penitenciare.
- s-ar reduce semnificativ timpul întocmirii dosarului de incident. În prezent, constituirea dosarului de incident durează aproximativ 2 (două) ore. Dacă s-ar digitaliza, timpul s-a reduce la maxim 15 minute,
- ar exista o practică unitară în ceea ce privește modul de constituire a dosarului,
- s-ar reduce consumul de hârtie, imprimantă etc.
- nu s-ar mai omite întocmirea documentelor constitutive ale dosarului,
- s-ar urmării cu lejeritate măsurile factorilor responsabili/decidenți,
- ar putea exista “alerte” care să semnalizeze că dosarul nu este completat în mod corespunzător,
- inadvertențele din declarații ar putea fi evidențiate de către soft și remediate,
- ar asigura o mai bună claritate a incidentului și ar putea fi folosit la instanțe/parchete mult mai eficient ca material probator pentru polițiștii de penitenciare.
- avizarea și aprobarea dosarului nu s-ar mai putea realiza cu erori/deficiențe.
- completarea dosarului ar putea fi simplificată și în același timp informația ar putea fi consistentă, iar relatarea desfășurării evenimentului ar putea fi precisă.
Reacție promptă, echilibrată vs. ezitare, toleranță față de incidentele din penitenciare
În prezent, majoritatea polițiștilor de penitenciare ezită să semnaleze incidentele în care sunt implicați deținuții din cauza birocrației de care se lovesc în întocmirea documentației ulterior întâmplării incidentului.
Acest fenomen este fructificat de către deținuți și are consecințe devastatoare asupra siguranței deținerii, aplicării regimului de executare și a stării de spirit în rândul deținuților. Toate aceste consecințe se răsfrâng asupra stării psihice a polițistului de penitenciare care se află în contact direct cu deținuții. Polițistul de penitenciare este constrâns să “închidă” ochii la încălcarea legii de către deținuți. Acest lucru slăbește autoritatea polițiștilor de penitenciare. Practic, se creează un cerc vicios (toleranța și ezitarea polițiștilor de penitenciare determină insubordonare și agresivitate din partea deținuților).
ANP manifestă interes pentru digitalizarea dosarului de incident
Ofițerii Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP) manifestă interes pentru digitalizarea și simplificarea dosarului de incident, astfel încât acesta să fie eficient și eficace în asigurarea și menținerea siguranței locului de deținere și securității personalului.
Uraaaa, pt analfaboșii sistemului , știm un st la pa care lucra la un incident câteva zile , nu mai mergea nici acasă , e grele ….scrie , rupe nota , trimite mail , nu e bun , trimite altul … sună anpul nu e ok….
Asta e o minge ridicată la fileu!!Odata cu asta eu zic c ar trebui implementata si o aplicatie de proces verbal ,predare /primire,în care sa fie stipulat tot ce cuprinde activitatea de supraveghere,de la luarea în primire până la predare,cu bife obligatorii pentru toate activitățile zilnice aprobate,printre care și eventualele rapoarte de incident.totul ar fi la vedere,transparent,fără dubii.Avand in vedere si faptul ca exista si monitorizare video permanentă, nu vad de ce trebuie să stăm băgați până peste gât în hartogaraie. Nu e ceva complicat.Un IT ist destoinic il rezolva în câteva sesiuni de lucru.
Sa se creeze și o aplicație ca la Rar sa zic pentru sectorul vizita unde munca la programări depășește 1 om
Sa aibă civilul posibilitatea sa își aleagă locul liber aferent secției unde este cazat ppl in cauza … ma rog mințile luminate sa gândească fiecare detaliu dar nu este greu deloc decât sa se vrea. Multumesc
Succes si Felicitari pentru acest proiect, foarte-foarte mult asteptat cu intocmirea acestor “infricoşătoare” Dosare de Incident” care aduc numai teamă-ingrijorare de a nu gresi sau omite ceva si mult-mult timp piedut cu acel volum de hârtii( declaratii -sesizarii, fotocopii, inregistrari…etc)= BIROCRATIE .Cu siguranta domnule presedinte o să ramaneti cunoscut si pomenit in istoria prnitenciarelor daca reusiti intr-adevar ca acest proiect de simplificare-digitalizare D.I. sa fie si impementat si pus cat mai repede in practica , deoarece e foarte mare nevoie pe teren de a aceasta Simplificare-Digitalizare pentru ca aduce din start doua mari beneficii: Timpul câstigat si Curajul de a intocmi aceste D.I , fara a mai avea teama-frica ca ai gesit , nu e complet, sau ai omis ceva. P.S.”simplificati-vă viața si veți fi fericiți” !
Nu se va face economie la nimic pentru ca tot se vor scoate si in format fizic documentele, va dura la fel de mult sa aduni toate documentele necesare completate corect plus scanare.Si toate astea cu tehnica veche care e carpita si abia merge. Si sigur va fi bagat pe gat la cineva prin anexa ca sefii asa stiu sa faca. La unii. Va fi inca o treaba facuta sa se laude cineva.
Exact. De fapt va fi mai mult de muncă. Chiar dacă își dorește administrația simplificarea, organele judiciare vor cere în continuare documente. Nu îi interesează pe ăia digitalizarea noastră.
Primul lucru ce trebuie facut este ca aceasta institutie sa fie dezinfectata ,curatata de toti virusii care ne duc la ineficienta.
Ministrul justitiei sa apere institutia si sa se lupte pentru nevoile ei, conducerea ANP-lui si a penitenciarelor sa nu vina cu nici o influenta, politica sau de alta natura, doar strict pe competenta si experienta din interior, apoi o legislatie simpla, clara , o instruire si o dotare a agentilor din operativ printre altele cu camere de filmat individuale si eliminata birocratia.
In conditiile actuale vorbim ca sa ne aflam in vorba, ne ducem vertiginos in jos, asteptem sa vina data de 10 sa ne luam salarul, etc, mestecam in prostie.
Cred ca ar fi util când vin adrese din țară sa ceara documente dim dosarul respectiv. Precum adresele de la alte penitenciare, politie parchet etc. Timpul în care cauti dosarul, documentul, scanează, fa adresa, trimite, pune documentele inapoi, s-ar putea reduce la câteva click-uri..