Ministerul Justiției revine în transparență decizională cu proiectul de Ordin privind salariile de comandă și sporurile de acces la informații clasificate.
În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției privind modificarea și completarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2415/C/2018
Proiect ordin | Referat de aprobare
Propunerile, sugestiile şi opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr.17, sector 5, București, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.
Potrivit inițiatorilor
Potrivit prevederilor art. 90 din Anexa nr. VI din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, „în aplicarea prezentei legi, instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională emit norme metodologice, aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.”
În baza acestei dispoziţii, a fost elaborat ordinul ministrului justiției nr. 2415/C/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, act normativ care se impune a fi modificat și completat pentru considerentele prezentate mai jos.
Funcțiile pentru care se acordă salariul de comandă, mărimea concretă a procentului precum și condițiile de acordare și de suspendare sunt prevăzute la art. 8 din Anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În prezent, în Normele metodologice, pentru funcțiile de conducere din Administrația Națională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate sunt stabilite procente ale salariilor de comandă care nu ţin seama de anumite diferenţe între funcţii în ceea ce priveşte gradul de responsabilitate şi complexitate a funcţiilor respective ori de ierarhia acestora în cadrul sistemului.
Propunerea de modificare a procentului salariului de comandă pentru Administrația Națională a Penitenciarelor are drept scop adaptarea acestor salarii de comandă la nivelul de responsabilitate adecvat pentru fiecare funcţie din aparatul central al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi unităţile subordonate, precum şi reechilibrarea procentelor salariului de comandă în raport cu criterii obiective, cum sunt ierarhia funcţiilor, complexitatea funcţiei etc, dar şi în raport cu nivelul acestor procente aplicabile aparatului Ministerului Justiţiei.
În acest sens, propunem modificarea art. 17 din Normele metodologice care are ca obiect stabilirea procentelor salariului de comandă pentru poliţiştii de penitenciare care deţin funcţii de conducere.
Prin Legea nr. 157/2020 pentru completarea anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, a fost introdus un nou articol în Legea-cadru de salarizare care prevede următoarele:
„Art. 151 – (1) Personalul militar, polițiștii, polițiștii de penitenciare, precum și personalul civil din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională care ocupă o funcție cu acces la informații clasificate din clasa secret de stat beneficiază de un spor la salariul de bază/solda de funcție de până la 25%, în condițiile stabilite prin ordin al ordonatorului principal de credite.
(2) Categoriile de personal și mărimea concretă a sporului prevăzut la alin. (1) se stabilesc în funcție de locul de muncă și certificatul/avizul de securitate deținut, obținut potrivit legii, precum și de nivelul de secretizare al informațiilor la care persoana are acces.
(3) Sporul prevăzut la alin. (1) și indemnizația prevăzută la art. 18 nu se pot acorda cumulat aceleiași persoane.”
În baza acestei dispoziţii legale, ordonatorul principal de credite elaborează şi emite ordinul prin care se stabilesc condiţiile de acordare a acestui spor, respectiv mărimea acestuia în raport de nivelul de secretizare al informaţiilor la care persoana are acces, astfel cum este stabilit în certificatul sau autorizaţia de acces la informaţii clasificate.
În temeiul dispoziţiei citate, propunem completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciarecu un articol nou care să reglementeze condiţiile de acordare a sporului pentru accesul la informaţii clasificate.
Desigur, acest nou spor urmează a se aplica efectiv în măsura în care se va aplica Legea-cadru nr. 153/2017, rămânând aplicabilă prevederea cuprinsă în OMJ nr. 2415/C/2018 potrivit căreia: “Prevederile din Normele metodologice prevăzute în anexa se aplică în măsura în care sunt aplicabile dispozițiile corespunzătoare cuprinse în Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea art. 38 și 39 din această lege.”
În context
https://www.fsanp.com//2020/12/07/proiect-de-lege-pentru-modificarea-si-completarea-legii-nr-286-2009-privind-codul-penal/
https://www.fsanp.com//2020/11/29/ministerul-justitiei-proiect-pentru-aplicarea-deciziei-iccj-65-2020-privind-plata-corecta-a-orelor-suplimentare-pentru-politistii-de-penitenciare/
https://www.fsanp.com//2020/10/16/proiect-privind-concursurile-pentru-formarea-si-specializarea-in-strainatate-a-politistilor-de-penitenciare/
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/inchisoare-pentru-actiuni-de-ura-impotriva-romilor-parlamentul-a-aprobat-proiectul-privind-combaterea-antitiganismului-1418598
O lege sa -i puna la munca nu face nimeni.Ajutoare balamuc, locuri la facultate……
Despre OMJ pe 147/2020 Nu se mai stie nimic?
Va referiti la OUG 147/2020? Daca da, ce anume va intereseaza?
Din câte se pare este o scădere a indemnizației de conducere . Care este poziția dumneavoastra vis a vis ce acest proiect domnule președinte ?
Da sunt ceva modificari pe care MJ le propune pentru “adaptarea acestor salarii de comandă la nivelul de responsabilitate adecvat pentru fiecare funcţie” in limitele aceluiasi plafon maxim.
Fiind reprezentantul unor colegi pozitia subsemnatului va avea in vedere feedback-ul din partea acestora dupa consultarea interna. Daca aveti o problema de sesizat va astept pe mail la fsanp@fsanp.ro
Buna Dimineata . Domnule Președinte cum ramane cu OMJ ul la Ordonanța 147/2020.In ce stadiu se află? Multumesc.
Ar trebui sa fie pe circuitul de avizare – semnare avand in vedere ca dezbaterea publica s-a intamplat. Am si postat pe site despre asta.